۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۷۷۳۸۱
نماینده مجلس:

در برابر تحریم ها، زیر بار ذلت نمی رویم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در هر زمان یزید وجود دارد، ترامپ امروز را یزید زمان خواند و گفت: ما شاگردان مکتب عاشوراییم و از کشته شدن هراسی نداریم.
در برابر تحریم ها، زیر بار ذلت نمی رویم محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اولین شب محرم در جمع عزاداران مسجد صاحب الزمان(عج) کریم آباد پاکدشت کلید ورود به محرم را شعار "سلام بر حسین" دانست و گفت: عزاداری برای حسین دارای یک شکل و یک ماهیت است.

وی افزود: این ماهیت عزاداری است که برای ما اهمیت دارد، شکل عزاداری همان برافراشتن پرچم سیاه بر در و دیوار شهر و پوشیدن جامه مشکی است و برگزاری مجلس روضه و مداحی است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه ما حسین(ع) را خیلی کوچک کرده ایم اگر به همین شکل بسنده کنیم، ابراز کرد: باید هدف از قیام سالار شهیدان را دانست و آن را تبیین کرد.

وی ادامه داد: امام درشرایطی که ابن ملجم فرق علی(ع) را شکافت، معاویه صفتان حسن(ع) را به شهادت رساندند و ظاهر اسلام را به مردم نمایش می دادند تا حقیقت اسلام به خطر بیفتد و افرادی چون یزید سگ باز اهداف پیامبر را بد جلوه می دادند، در این شرایط اباعبدالله(ع) به این نتیجه رسید که تنها راه حفظ دین خون دادن است و باید قربانی داد و فدا شد.

نماینده مجلس با بیان اینکه مرگ سرخ از زندگی ننگین بهتر است، خاطر نشان کرد: وقتی حسین(ع) دید راه پیروزی با شمشیر نیست، راه مقابله با انحراف را در خون دید که به گفته امام راحل محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

وی در پایان اضافه کرد: در این زمان 72 نفر به حسین(ع) لبیک گفتند و در مقابل هم عده ای که به دروغ نام اسلام را به یدک می کشیدند می خواستند امام را به شهادت برسانند.

قمی با تأکید بر اینکه در هر زمان یزید وجود دارد، ترامپ امروز را یزید زمان خواند و گفت: او با تمام قدرت به جنگ اسلام آمده و همان طور که روزگاری یزیدیان آب را به روی سپاه حق بستند تلاش می کند تا ما را تحریم کند.

وی خطاب به یزیدیان گفت: بدانید که ما شاگردان رمضانیم، ما در رمضان تشنگی و گرسنگی را تمرین می کنیم که بتوانیم در برابر تحریم ها زیر بار ذلت نرویم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برای حفاظت از اسلام چه بدنهایی که تکه تکه نشدند، بیان کرد: امشب اینجا آمده ایم که بگوییم همان گونه که حسین(ع) و یارانش بدنشان قطعه قطعه شد ما هم شاگردان همان مکتب عاشوراییم و از کشته شدن هراسی نداریم./804/پ203/ب1

ارسال نظرات