۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۷۷۳۱۹
حجت الاسلام حسینی:

آسیب زدایی از عزاداری ها، از وظایف روحانیان اعزامی در ماه محرم است

امام جمعه بروجرد با اشاره به فعالیت و اعزام مبلغان و روحانیان در مراسم عزاداری حسینی گفت: آسیب زدایی از عزاداری ها، از وظایف روحانیان اعزامی در ماه محرم است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی که در دفترامام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: عزاداری ها در ماه محرم و صفر باید با بصیرت و برنامه ریزی برگزار شود.

وی با اشاره به اعزام مبلغان و سخنرانان در مراسم عزاداری و هیأت های مذهبی افزود: از وظایف مهم سخنرانان در ایام محرم و صفر، آسیب زدایی از عزاداری ها است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه امروز دشمنان به دنبال تحریف محرم هستند تا از نفوذ روزافزون اسلام جلوگیری کنند، تأکید کرد: باید تلاش شود تا عزاداری محرم با آسیب هایی که رواج یافته لطمه نبیند.

وی با بیان اینکه عزاداری باید با معرفت افزایی همراه باشد، خاطرنشان کرد: باید عزاداری صحیح در هیأت های مذهبی را آموزش دهیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه آلودگی صوتی توسط سیستم های صوتی بسیار قوی و نواختن طبل های بزرگ را از جمله آسیب هایی عنوان کرد که باید از آن جلوگیری شود و افزود: در برگزاری مراسم عزاداری حسینی حرمت ها رعایت شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای کم شدن بی حجابی ها و بدحجابی ها با راه اندازی گروه های کوچک امر به معروف و نهی از منکر توسط خواهران می توان در تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش آفرین شد./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات