۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۷۷۲۵۲
امام جمعه بابلسر:

همراهی با مردم وجه تمایز روحانیت شیعه در طول تاریخ است

امام جمعه بابلسر، همراهی با مردم را وجه تمایز روحانیت شیعه در ادوار مختلف تاریخ عنوان کرد و گفت: روحانیت با بصیرت و انقلابی هیچ گاه از مردم جدا نبوده و بودن در کنار مردم را بزرگترین افتخار خود دانسته است.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر یکشنبه شب در نشست روحانیت این شهرستان با اشاره به نقش تاریخی روحانیت در ادوار مختلف تاریخ، گفت: علما و روحانیت مدافع حقیقی دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی بوده اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت همواره با قدرت در برابر انحراف ها ایستاده و از اصل دین دفاع کرده است، افزود: جایگاه امروز دین نتیجه تلاش ها و مجاهدت های علما و بزرگان دین در طول تاریخ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر روحانیت نبود  دین مورد تحریف دشمنان و بدخواهان قرار می گرفت، خاطرنشان کرد: اما از خودگذشتگی های روحانیت اصیل و انقلابی شیعه مانع از تحریف دین از سوی دشمنان اسلام ناب شد.

امام جمعه بابلسر همچنین با بیان این که روحانیت با کلام شیوا و گیرای خود مردم را به سوی خداپرستی و دینداری سوق داده اند، افزود: روحانیت در طول تاریخ مرجع فکری و عقیدتی مردم بوده است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که جریان های معاند در دوره های مختلف تلاش کردند تا چهره ای مخدوش از روحانیت را به مردم معرفی کنند، خاطرنشان کرد: اما هوشیاری مردم و روشنگری های روحانیت مانع از تحقق توطئه دشمنان شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت با تلاش های خود وحدت و همبستگی را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد، تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی به عنوان یکی بزرگترین نهضت های دینی مردمی با رهبری روحانیت آغاز شد و به پیروزی رسید.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که اگر نقش آفرینی روحانیت نبود نهضت انقلاب حرکت رو به جلو نداشت، خاطرنشان کرد: اما تلاش ها و مجاهدت های روحانیت با بصیرت در همراه کردن مردم با جریان خروشان انقلاب موجب پیروزی این نهضت عظیم دینی شد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که روحانیت بدون هیچ چشم داشتی و در کمال صداقت از انقلاب و نظام اسلامی پشتیبانی کرد، افزود: این قشر دلسوز و اثرگذار نظام دینی همه تهمت ها و  دروغ پردازی های دشمن برای اعتلای دین و انقلاب به جان خریده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که چهار دهه است که دشمن به صورت شبانه روزی تلاش می کند تا چهره ای وارونه از روحانیت را به مردم معرفی کند، گفت: علیرغم همه تلاش های گسترده دشمن، امروز روحانیت همچنان به عنوان مرجع فکری ملت ایران در جامعه اسلامی نقش آفرینی می کند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که دشمنان تلاش می کنند تا مردم را از روحانیت جدا کنند، خاطرنشان کرد: این گونه توطئه ها علیه روحانیت راه به جایی نخواهد برد چون یک پیوند عمیق و مستحکمی میان مردم و روحانیت برقرار است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که روحانیت در مقاطع مختلف این انقلاب با احساس مسؤولیت بی نظیر خود از نظام دفاع کرده است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز گوشه ای از مجاهدت های روحانیت بود که همگام و همراه با مردم در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند از کشورشان دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران، همراهی با مردم را وجه تمایز روحانیت شیعه در ادوار مختلف تاریخ عنوان کرد و گفت: روحانیت با بصیرت و انقلابی هیچ گاه از مردم جدا نبوده و بودن در کنار مردم را بزرگترین افتخار خود دانسته است.

امام جمعه بابلسر، مردم را بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی برشمرد و با بیان این که حمایت ها و پشتیبانی های این ملت موجب عزت و اقتدار نظام اسلامی شده است، تصریح کرد: به همین دلیل امروز یکی از مهم ترین اهداف دشمن جدایی مردم از انقلاب و نظام است.

حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به تلاش های دشمن در ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز یکی از مهم ترین وظایف روحانیت انقلابی تزریق امید و نشاط به جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت باید در منابر و خطابه های خود با تبیین شرایط حاکم، نسبت به بیان توطئه های دشمنان اقدام کند، خاطرنشان کرد: روحانیت به مبلغان دین می توانند نقش محوری در خنثی سازی این توطئه دشمنان علیه کشورمان ایفا کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات