۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۱۰۵
معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

همایش طلایه‌داران تبلیغ در خراسان شمالی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به‌منظور تبیین و یادآوری ضرورت‌های تبلیغی ماه محرم همایش طلایه‌داران تبلیغ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام ایزانلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی ماه محرم، با اشاره به برپایی همایش طلایه‌داران تبلیغ، اظهار داشت: فردا هجدهم شهریورماه سال جاری همایش طلایه‌داران تبلیغ ساعت 9 صبح در آستان حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش توجیهی و آموزشی پیش از اعزام مبلغان به مساجد شهری و روستایی در ایام محرم برپا می‌شود تا مبلغان اعزامی با هماهنگی و آگاهی بیشتری نسبت به وظایف تبلیغی خود عمل کرده و به امر تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا بپردازند.

حجت‌الاسلام ایزانلو با تأکید بر ضرورت حضور تمامی مبلغان در این همایش، اضافه کرد: در این همایش یک‌روزه برخی از اولویت‌هایی که لازم و ضروری است تا روحانیان اعزامی در طول مدت تبلیغ و حضور در مساجد شهری و روستایی از آن آگاهی داشته و در سخنرانی‌های خود به آن بپردازند بیان می‌شود.

وی ادامه داد: همایش طلایه‌داران تبلیغ باهدف سازمان‌دهی مبلغان اعزامی به مساجد و هیأت‌های مذهبی استان در ماه محرم، ارائه سرفصل‌های تبلیغی و ایجاد وحدت رویه در بین روحانیان مبلغ، تبیین بایدها و نبایدها در امر تبلیغ در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ایزانلو تصریح کرد: در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و حجت‌الاسلام رجایی خراسانی از اساتید حوزه علمیه مشهد سخنرانی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت خطیر روحانیان و مبلغان در ایام محرم، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان باید در این ایام و با استفاده از فرصت منابر متناسب با نیازهای جامعه سخنرانی کرده و به بیان رویدادهای حماسه کربلا بپردازند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مبلغان باید کلام خود را پرمحتوا و وزین کرده و با توجه به همه ابعاد فرهنگی قیام امام حسین (ع) سعی در تجلی سیره این امام بزرگوار در متن جامعه داشته باشند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات