۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۷۴۵۶۱
امام جمعه موقت شیروان:

۳۵ روحانی مبلغ به‌صورت مستمر در شیروان فعالیت می‌کنند

امام جمعه موقت شیروان گفت: افزون بر اعزام روحانیان فصلی و مناسبتی، در طول سال ۳۵ روحانی مبلغ و مبلغه در مناطق مختلف شیروان فعالیت تبلیغی می‌کنند.
حجت الاسلام محمود عزیزی- امام جمعه موقت شیروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، امروز در جمع روحانیان مبلغ، با اشاره به اهمیت فعالیت روحانیان مبلغ در مناطق و روستاها، اظهار کرد: قطعاً وجود یک روحانی در روستا چراغ آن مکان است.

وی ادامه داد: ولی باید این نکته هم سرلوحه کار قرار گیرد که مردم همان‌طور که احترام لباس را مهم و مقدس می‌شمارند حرکات روحانی خویش را نیز به‌عنوان یک فرد معتقد و مسلط به احکام اسلامی زیر نظر دارند؛ ازاین‌رو همه ما باید سعی کنیم حرمت این لباس را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به فعالیت ۳۵ مبلغ و مبلغه به‌صورت مستمر در شهرستان شیروان، گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اهداف مبلغین، تعمیق بخشیدن به باورهای دینی و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در سطح جامعه است.

وی افزود: مبلغین و ائمه جماعات مساجد، سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند و باید برای مقابله با دشمنان تفکرات اسلام و شیعیان، خود را آماده کنند تا با سلاح علم و منطق و استدلال، پاسخ شبهات و هجمه‌های فرهنگی را بدهند.

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه با تأکید بر ضرورت رعایت ویژه شئون اسلامی از سوی اهالی مسجد، گفت: مردم به مؤمنین و افراد مسجد نگاه ویژه‌ای دارند که این مسئله رسالت روحانیان مبلغ را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: انتظاری که مردم از یک نفر روحانی یا نمازگزار صف اول جماعت دارند ممکن است از بقیه نداشته باشند؛ به همین دلیل نمازگزاران باید در رفتار و کردار خود در اجتماع توجه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: این نگاه ویژه به نمازگزاران آسیب‌هایی نیز دارد؛ به‌گونه‌ای که گاهی باعث می‌شود یک خطای سهوی از سوی یک نفر از اهالی مسجد به اعتقادات یک فرد آسیب وارد کند؛ ازاین‌رو همه باید در این زمینه مراقبت کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات