۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۷۴۳۷۴
سرمقاله؛

ترمیم، تدبیر و بی‌عملی

ضعف بی‌سابقه مجلس در برابر دولت و فقدان تصمیم، چنان شرایطی به‌وجود آورد که یکی از معاونان رییس‌جمهور می‌گوید ایشان هر وقت صلاح بداند در این مورد (ترمیم کابینه) اقدام خواهد کرد.
رییس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت

به گزارش خبرگزاری رسا، چهل ‌واندی روز از وعده رییس دولت برای تغییر کابینه می‌گذرد و متاسفانه در برنامه تلویزیونی هفته گذشته هم سوالی در این باب مطرح نشد؛ تنها تغییر کابینه نیز، پایان کار رییس بانک مرکزی بود که مدت پنج ساله حکمش به پایان رسیده بود و طبعاً باید می‌رفت.

در لابه‌لای مصاحبه‌ها و سخنان حامیان دوم خردادی دولت، اشاراتی وجود دارد که گویا آن‌ها دنبال سهمی از تغییر کابینه بوده و آن محقق نشده است (و خبرهایی در مورد این سهم‌خواهی بودجه‌ای-اقتصادی وجود دارد) و نمایندگانی از مجلس هم به همان تغییر فوق‌الذکر رییس بانک مرکزی خوشحالند و البته تحول اجباری در وزارت رفاه (که آن‌هم در راستای خواسته دولت بود که به تفکیک دو وزارتخانه رفاه و کار بینجامد) و نه آنچه به آن نام هماهنگی ستاد اقتصادی دولت می‌گفتند.

این ضعف بی‌سابقه مجلس در برابر دولت و فقدان تصمیم، چنان شرایطی به‌وجود آورد که یک معاون رییس‌جمهوری می‌گوید ایشان هر وقت صلاح بداند در این مورد (ترمیم کابینه) اقدام خواهد کرد؛ گویی نه وعده‌ای داده شده، نه مشکلی وجود دارد و نه مجلس وجود دارد که مطالبه درستی را پیگیری کند. خب... کشور در شرایط جنگ اقتصادی است، وقتی ترمیمی در این بخش صورت نمی‌گیرد -که بزرگ‌ترین بنگاه‌دار، سهام‌دار و سیاستگذار اقتصاد ایران است- چگونه باید اقتصاد کشور بهبود یابد؛ آن‌هم در شرایطی که دیروز (شنبه) هشتمین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی -که با دستور رهبر انقلاب شکل گرفته بود- تشکیل نشده است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات