۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۷۳۹۵۳
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان:

خبرنگاران براي ايجاد وحدت و جلوگيري از تفرقه تلاش کنند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان گفت: تلاش براي ايجاد اتحاد و وحدت، جلوگيري از تفرقه، تشويق به نيكي و تقوا، مراعات حريم خصوصي و حقوق شهروندي و مقابله با هنجارها و منكرات و رذائل اخلاقي از ويژگي هاي رسانه و خبرنگار در تراز شهر دارالمومنين است.
حسين معافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حسين معافي چهارشنبه شب در نشست خبري، تحليلي با موضوع ‹‹مؤلفه هاي خبرنگار در تراز شهر دارالمومنين›› با تبريك روز خبرنگار در تعريف از تراز شهر دارالمومنين، گفت: مردم شهر دارالمومنين داراي ويژگي هاي زيادي هستند و در قرآن 50 صفت براي مومنين ذكر شده است.

وي افزود: مومنان در نمازهاي خود خاشع هستند و از گفتار بيهوده خودداري مي كنند، از غيبت و تهمت و بدگويي و تجسس خودداري مي كنند و تمام امور خود را به خدا واگذار مي كنند و كريمانه از خطاي ديگران مي گذرند  و در آيات الهي تدبر و حقوق ديگران را رعايت مي كنند.

معافي در ادامه صفات مومنان را با فعاليت رسانه در تراز شهر دارالمومنين مقايسه كرد و به ويژگي رسانه و خبرنگار در شهردارالمومنين اشاره كرد و گفت: ويژگي رسانه و خبرنگار در شهردارالمومنين صحت در بيان اطلاع و اطلاع رساني است.

وي افزود: رسانه در تراز شهر دارالمومنين موظف است خبر و پيامي كه منتشر مي كند در چارچوب موازين عقلي و علمي باشد و از رفتارهايي كه ظن و گمان ايجاد مي كند خود داري كند، از اين رو پيام و اخبار رسانه بايد شفاف، سريع و ساده و داراي تنوع باشد و از ابزارهاي صوت و تصوير و تنوع در خبر براي جذب مخاطب بيشتر استفاده كند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان گفت: اخبار يك رسانه در تراز شهر دارالمومنين بايد به گونه اي باشد كه دعوت به خير و نيكي و گسترش فضائل اخلاقي را در سرلوحه امور خود داشته باشد و در قبال اخباري كه منتشر مي كند مسؤوليت پذير باشد و پاسخگوي اخباري باشد كه منتشر مي كند.

معافي گفت: رسانه در تراز شهر دارالمومنين بايد عدالت محور باشد و اخبار خود را در چارچوب آن قرار دهد و در مسير حمايت از مظلوم و مستضعف حركت كند و اگر مظلومي خواستار افشاي موضوعي است كه حق است بايد براي رسانه مهم باشد.

وي از صداقت به عنوان يكي از مهمترين ويژگي هاي رسانه در تراز شهر دارالمومنين نام برد و عنوان كرد: اگر رسانه در تراز شهر دارالمومنين صداقت نداشته باشد قابل اعتماد مردم نخواهد بود.

به گفته وي، تلاش براي ايجاد اتحاد و وحدت، جلوگيري از تفرقه، تشويق به نيكي و تقوا، مراعات حريم خصوصي و حقوق شهروندي و مقابله با هنجارها و منكرات و رذائل اخلاقي از ويژگي هاي رسانه و خبرنگار در تراز شهردارالمومنين است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات