۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۷۳۸۸۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

بزرگداشت شایسته غدیر سبب آشنایی بیشتر جوانان با ولایت می‌شود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به ضرورت برگزاری مناسب برنامه‌های عید غدیر در استان، گفت: بزرگداشت شایسته و کیفی عید غدیر سبب آشنایی و انس بیشتر نوجوانان و جوانان با فرهنگ ولایت و اهل بیت (ع) می‌شود.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی گرامیداشت عید غدیر، بر نکوداشت شایسته و کیفی این عید بزرگ اسلامی در استان تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در برپایی جشن‌های عید غدیر، اضافه کرد: برگزاری مناسب و ارتقای کمی و کیفی جشن‌های عید غدیر تأثیر مهمی در آشنایی بیشتر نوجوانان، جوانان و نسل‌های جدید جامعه با فرهنگ ولایت و ائمه اطهار (ع) دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: جشن‌های غدیر باید ولایت باوری و ولایت یاوری را در جامعه پررنگ کند؛ ازاین‌رو ما در دهه ولایت باید به این دو موضوع بها دهیم تا هم ولایت یاوران و هم ولایت باوران در جامعه بیشتر شوند.

وی با بیان اینکه باید در دهه ولایت و امامت سبک زندگی علوی کاملاً برجسته شود، اضافه کرد: این دهه فرصت خوبی است تا در آن سبک زندگی اسلامی را مطرح کرده و به نسل جدید بباورانیم که می‌شود در پرتو غدیر زندگی سالم، جامع، پرجاذبه و همراه بانشاط و خوشنودی و خوشحالی داشت و با ادخال سرور، به دیگران هم کمک کرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: پیاده‌روی کاروان شادی غدیر از محل میدان شهید بجنورد تا پارک شهر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع اطعام از سوی هیئت‌های مذهبی بجنورد برخی از ویژه‌برنامه‌های عید غدیر در استان هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی برگزاری مسابقات غدیر، توزیع بسته‌های فرهنگی و قرعه‌کشی سفر زیارتی کربلای معلا برای شرکت‌کنندگان این مراسم را از دیگر برنامه‌های ویژه عید سعید غدیر خم عنوان کرد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات