۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۷۳۸۸۳
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام بیشتر دستگاه‌های خراسان شمالی به گرامیداشت عید غدیر

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با اشاره به جایگاه عید غدیر در جامعه اسلامی، گفت: باید دستگاه‌ها و نهادهای استان اهتمام بیشتری به برگزاری پرشور و شعور جشن غدیر داشته باشند.
حجت الاسلام قدیمی - نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی عید غدیر، اظهار کرد: باید همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری شایسته این جشن پای کار بیایند.

وی با اشاره به اهمیت عید غدیر در جامعه اسلامی، اضافه کرد: عید غدیر سالروز تکمیل دین مبین اسلام و موعد سعادت دنیوی و اخروی نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام بشریت است.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی اسلام برای برپایی هر چه باشکوه‌تر جشن‌های روز عید غدیر اقدام کرده و ویژه‌برنامه‌هایی در شأن امام نخست شیعیان برگزار شود.

وی که مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد هم هست، در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفدهم مرداد، روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها افزون بر وظیفه اطلاع‌رسانی، پل ارتباط مردم و مسؤولان هستند و با انعکاس تعظیم شعائر الهی انگیزه پاسداشت آن‌ها را در جامعه دوچندان می‌کنند.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، نقش رسانه‌ها در ترویج عزاداری‌ها و عدم انحصار آن در دهه اول محرم را بسیار اساسی دانست و افزود: رسانه با رویکردی هنرمندانه و برنامه‌ریزی اصولی و متناوب می‌تواند فرهنگ حسینی و تعظیم شعائر الهی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات