۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۷۲۹۴۴
آیت‌الله سبحانی:

دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید با تفکرات غلط در جامعه مبارزه کنند

مرجع تقلید شیعیان گفت: دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید با قلم و بیان با انحرافات و تفکرات غلط در جامعه مبارزه کنند و به رفع شبهات بپردازند.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم 3 راهکار برای تبلیغ مبانی اسلامی ارائه کرده است، اظهار داشت: نخستین راهکار سخنان حکیمانه توسط علما و دانشمندان، دومین راهکار سخن گفتن با وجدان انسان و سومین راهکار مجادله احسن با طرف مقابل است.

وی اضافه کرد: ائمه معصومین(ع) در دوران حیات خویش در برابر مشرکان با مجادله احسن ایستادگی می‌کردند که نمونه بارز آن حضرت محمد(ص)، امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام هادی(ع) هستند و هر کدام بر‌اساس گمراهی‌هایی که در زمان خویش پیش می‌آمد برای رفع آن قلم می‌زدند و در حقیقت نگهدارنده اعتقادات مردم بودند.

مرجع عالیقدر جهان اسلام با اشاره به اینکه علمای اسلام از زمان غیبت حضرت مهدی(ع) با الگوگیری از ائمه معصومین(ع) با انحرافات و گمراهی‌های زمان خویش مبارزه می‌کردند، گفت: مرحوم شیخ کلینی، شیخ صدوق، مرحوم شیخ مفید، شیخ طوسی و... جزو علمایی هستند که با قلم و بیان، مبانی اسلام را درک ‌کردند.

آیت‌الله سبحانی درباره مبارزه علمای ایرانی با انحرافات اعتقادی در کشور ایران افزود: سال 1320 ایران از سوی آمریکا، انگلیس و شوروی اشغال شد و شخصی در همان زمان کتاب انحرافی تحت عنوان اسرار 100 ساله منتشر کرد که امام خمینی(ره) کتابی در جوابیه کتاب انحرافی اسرار 100 ساله نگاشتند و به وسیله قلم با این انحراف مبارزه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف دانشگاه علوم اسلامی رضوی در راستای مبارزه با انحرافات و اعتقادات غلط در جامعه پرداخت و ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید دانشجویانی تربیت کند تا در هر مرحله از تحصیل که هستند شبهات را رفع و با قلم و بیان با تفکرات غلط در جامعه مبارزه کنند.

مرجع تقلید مکتب شیعه ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای پر کردن خلاءهای جامعه باید نیرو تربیت کند و اگر نیاز به رشته خاصی برای پرکردن خلاء‌های جامعه است آن رشته را در دانشگاه تاسیس نماید.

آیت‌الله سبحانی یکی از خلاء‌های جامعه را خلاء تبلیغاتی بیان کرد و گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای رفع این خلاء، رشته تبلیغ را در دانشگاه تاسیس کند، چراکه تربیت مبلغ امری بسیار مهم و ضروری است و جامعه از کمبود آن رنج می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: بنده امیدوارم شما دانشجویان در پرتو نظام جمهوری اسلامی ایران، از این فرصت برای رشد و تعالی جامعه اسلامی استفاده کنید./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: آستان‌نیوز

ارسال نظرات