۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۷۲۶۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

تکریم اهل بیت بزرگداشت شعائر اسلامی محسوب می شود

حجت الاسلام میرباقری گفت: پیامبر اسلام در مقابل تمام مصائب و رنج‌هایی که برای هدایت جامعه اسلامی داشت؛ هیچ اجری جز مودت با نزدیکان خود نخواسته است.
حجت‌الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحمید میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع زائران امامزاده سیدحمزه تبریز، اظهار داشت: وجود امامزادگان در کشور، همواره مایه خیر و برکت بوده است، گرچه اغلب آنان به شهادت رسیده اند، ولی منشاء برکات و چراغ هدایت در ایران اسلانی شدند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به آیه «قُلْ لا اَسئَلکم عَلَیه اَجراً اِلا المَوَدَّهَ فِى الْقُربى» خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام در مقابل تمام مصائب و رنج‌هایی که برای هدایت جامعه اسلامی داشت؛ هیچ اجری جز مودت با نزدیکان خود نخواسته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۴۷ سوره سبا «قُلْ مَا سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ» گفت: اجری که پیامبر اسلام از ما در قبال زحمات خود خواسته بود، به نفع خود ما مسلمانان است؛ در حقیقت تکریم اهل بیت بزرگداشت شعائر اسلامی محسوب می شود.

وی  با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه(س) یادآور شد: همانطور که حضرت احترام به فرزندان یک فرد را احترام به خود فرد دانسته اند، ما نیز احترام به امامزادگان را احترام به امامان تلقی می کنیم، بنابر این تکریم امامزادگان نوعی عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه هدی می باشد.

همچنین حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در سخنانی با بیان این‌که تنها با پیروی از اهل بیت(ع)، می توان عرض ارادت و محبت خود را به این بزرگواران نشان داد، اظهار داشت: وجود امامزادگان نعمتی در ایران و واسطه ای برای قرب الهی هستند.

وی با بیان این‌که امامزادگان را برای خود شفیع قرار می دهیم و به آنان توسل می کنیم تا واسطه فیض الهی شوند، ابراز کرد: حضور گسترده مردم در امامزادگان مایه دلگرمی و قوت قلبی برای متولیان امور فرهنگی و مذهبی اوقاف محسوب می شود، قطعا پویا نگهداشتن آئین ها و مراسم‌های معنوی بدون اجر معنوی نخواهد بود.

حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش اداره کل اوقاف برای اجرای برنامه های معنوی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف با اجرا برنامه هایی مانند آرامش بهاری، یاس نبوی، دهه کرامت، دهه امامت و... تلاش می کند تا معنویت و اعتقادات دینی مردم را ارتقاء بخشد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات