۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۷۲۴۱۷
سرمقاله؛

بزک‌کاران

آمریکای خوب-‌آمریکای بد، فرضیه‌ای است که مجدداً این روزها توسط عناصری نزدیک به دولت یا در جریان دوم خرداد مطرح می‌شود.
دموکرات - جمهوری خواه - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، آمریکای خوب-‌آمریکای بد، فرضیه‌ای است که مجدداً این روزها توسط عناصری نزدیک به دولت یا در جریان دوم خرداد مطرح می‌شود.

آن‌ها از دو مسیر این موضوع را تعقیب می‌کنند: اول توجیه مواضع انقلابی آقای روحانی که عدول از  منش کلی و قبلی وی نیست و دوم اینکه باب مذاکره و تفاهم با دموکرات‌ها همچنان باز است. همگرایی با دموکرات‌ها از جمله آرزوهای قدیمی جریان اصلاحات در ایران بوده که هیچ‌گاه به موفقیت نینجامیده است.

طرح این دیدگاه‌ها با وجود آنکه دستکش مخلمین اوباما، طعم زخم خود را بر اقتصاد ایران هنوز از دست نداده، جز فقدان حافظه تاریخی و نادیده گرفتن تجارب مهم سال‌های اخیر، در مثبت‌ترین تحلیل‌ها نشانگر تمایلات شدید غربگرایانه در افراد‌ و گروه‌هایی است که حتی نمی‌توانند به درستی این نکته را توجیه کنند که چطور رییس‌جمهور لیبرال‌ترین کشور جهان، لیبرال نیست و ربطی به لیبرالیسم ندارد (بماند که روشن نیست در این رویکرد چه فضیلتی وجود دارد که اصرار دارند با استفاده از آن برای خود اعتباری به‌دست آورند.)

علاوه‌بر این به اجرا افتادن این پروژه سیاسی مرتبط با مقوله دیگری نیز هست که همانا متوقف‌کردن همه‌چیز تا انتخابات مهرماه کنگره است، آن‌هم با آرزوی پیروزی دموکرات‌های خائن به منافع ملی و برگرداندن چرخ‌دنده‌های خرد‌شده برجام به مسیر ناکارآمد قبلی. این همان ایده‌ای است که اروپایی‌ها آن را تعقیب و برای دادن بسته‌های جدید، امروز و فردا می‌کنند. چه همگرایی جالبی./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات