۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۲۳۳۱
حجت الاسلام مظفری میانجی:

دهه کرامت، دهه خوبی‌ها و تجلی جمال انسانی است

حجت الاسلام مظفری میانجی دهه کرامت را دهه خوبی‌ها و تجلی انسانیت دانست و گفت: دهه کرامت باید زمینه ساز تقویت روحیه ایمانی و انسانی در جامعه باشد همه باید در این ایام تلاش کنند فرهنگ اصیل اسلامی را نشر دهند.
سهراب مظفری میانجی

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی، نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران و عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره تفاوت دیدگاه شیعه و اهل سنت نسبت به امامت گفت: اختلاف شیعه و اهل سنت در این مساله تنها در تعیین فرد شایسته برای جانشینی پیامبر اکرم( ص) محدود نمی‌شود.

وی افزود: بلکه بین این دو گروه در باب جایگاه امامت و شرایط و وظایف امام با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند و همین تفاوت بنیانی سبب شده است که در تعیین جانشین پیامبر اسلام اتفاق نظر نداشته باشند.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: امامت، در دیدگاه اهل سنت منصبی الهی نیست، و همانطور که ما در کشور خودمان در غیبت حضرت حجت علیه السلام به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری رای می دهیم و آنها هم رهبر جامع الشرایط را انتخاب می کنند، در دیدگاه اهل سنت نیز امام با آرای مردم یا نمایندگان آنان انتخاب می شود و یا حتی ممکن است با توسل به نیروی نظامی بر مسند قدرت نشیند. اما در دیدگاه شیعه، امامت منصبی الهی و در تداوم رسالت پیامبر (ص) است.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با تاکید بر اینکه شخص امام باید از فضایل و صلاحیت های ویژه ای برخوردار باشد، ابراز کرد: این فضایل سبب می‌شود امام معصوم در استمرار بخشیدن به رهبری پیامبر توفیق یابد همچنین افزون بر این امام باید تمام ویژگی های پیامبر را به جز نبوت که مختص به دریافت و ابلاغ وحی است و دلالت به نبی دارد، همه ی شرایط دیگرش را می بایست دارا باشد.

وی با بیان اینکه امام دارای مقام عصمت و برخوردار از علوم خدادادی به طوری که تفسیری به دور از خطا از کتاب خدا و تعالیم پیامبر ارائه می‌دهد، گفت: از امام معصوم هر سوالی پرسیده شود بالبداهه جواب می‌دهد از این رو رهبری امت را هم در همه ی شوون دینی و دنیوی برعهده امام معصوم است.

حجت الاسلام مظفری میانجی دهه کرامت را دهه خوبی‌ها و تجلی انسانیت دانست و گفت: دهه کرامت باید زمینه ساز تقویت روحیه ایمانی و انسانی در جامعه باشد همه باید در این ایام تلاش کنند فرهنگ اصیل اسلامی را نشر دهند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات