۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۷۲۲۴۶
حجت الاسلام سوری:

مهارت آموزی نیروهای بومی لازمه رفع مشکل بیکاری است

امام جمعه پلدختر بر ضرورت مهارت آموزی نیروهای بومی تأکید کرد و گفت: فنی و حرفه ای باید در راستای مهارت آموزی ها و رفع مشکلات بیکاری ایفای نقش کند.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز در دیدار با رییس و کارکنان مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان با تبریک هفته ملی مهارت گفت: داشتن مهارت و دانش در هر کاری ضروری است.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری در جامعه امروز افزود: آموزش ها و مهارت آموزی ها باید در راستای رفع مشکل بیکاری جوانان در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: آموزش و فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در ایجاد زمینه های اشتغال مولد و پایدار مؤثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه درعصری که جهان به سمت صنعتی شدن می ‌رود، روش های سنتی در حال از دست دادن کارایی خود است، اظهار داشت: با مهارت آموزی باید در راستای توانمند سازی، تربیت نیروهای کار و جذب جوانان جویای کار ایفای نقش  کنیم.

امام جمعه پلدختر با تأکید بر ضرورت بومی سازی مهارت آموزی عنوان کرد: با توجه به ساختار و ظرفیت های موجود در شهرستان باید مهارت هایی که نیاز منطقه است، همراه با علم و دانش تقویت و آموزش داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مربیان و کارآفرینان مرکز فنی و حرفه ای به عنوان نیروی محرکه نقش مهمی در آموزش مهارت های فنی و حرفه ای دارند، خاطرنشان کرد: همکاری آموزش و پرورش با فنی و حرفه ای در این زمینه ضروری است.

حجت الاسلام سوری اظهار داشت: برای ایجاد امید و انگیزه در جامعه و بین نسل جوان و کاهش وابستگی به نیروی غیر خودی باید در ارائه مهارت ها و آموزش جوانان از ظرفیت مربیان بومی و توانمند استفاده شود./9451//۲۰۳/خ

 

 

ارسال نظرات