۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۵۷۱۴۶۷
سرمقاله؛

تقسیم وظیفه

رسانه بازتاب‌دهنده و بازنمایی‌کننده رویدادهاست و تا واقعه‌ای در بیرون متولد نشده باشد، عملاً کار چندانی از رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری برنمی‌آید.
رسانه های دیجیتال

به گزارش خبرگزاری رسا، هنگامی که از نقش رسانه‌ها و محوریت آن برای آگاه‌سازی افکار عمومی سخن گفته می‌شود، معمولاً فقط بخشی از چرخه انتقال پیام مورد توجه قرار می‌گیرد که مجرای انتقال است؛ حال آنکه رسانه بازتاب‌دهنده و بازنمایی‌کننده رویدادهاست و تا واقعه‌ای (در هر سطح و شکل و شمایلی) در بیرون متولد نشده باشد، عملاً کار چندانی از رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری برنمی‌آید.

بخش زیادی از آن رخدادها، متکی به عمل بخش یا بخش‌هایی از حاکمیت است؛ قوای سه‌گانه، شهرداری‌ها، نیروهای مسلح، سازمان‌های عمومی و... هر کدام به‌صورت جداگانه یا مشترک، 
هر روز اقداماتی انجام می‌دهند که اصطلاحاً «خبر» شده و نشر پیدا می‌کند.

اگر این ساختارها اولاً به وظایف‌شان درست عمل کنند و ثانیاً پیوست رسانه‌ای برای اقدامات‌شان داشته باشند، به راحتی می‌توانند رسانه‌ها و متعاقب آن، افکار عمومی را آگاه و همراه سازند.

باید توجه داشت که این نحو هماهنگی مرتباً از ناحیه مخالفان و معارضان نظام، مورد خدشه و حمله قرار می‌گیرد و آن‌ها را درگیر عملیات‌های فریب می‌کند، اما نمی‌توان به‌خاطر عمل مخرب دشمن، سهل‌انگاری، بی‌تفاوتی و ناکارایی ساختارهای مذکور در تدارک اقدامات رسانه‌ای را توجیه کرد.

رسانه متهم است‌ ولی نمی‌توان او را بدون در نظر گرفتن رویدادهای خلق‌شده توسط نهادهای بیرونی‌ محکوم کرد و از آن توقع داشت که جور اقناع همگان را به تنهایی بکشد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات