۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۰۹۰۱
حجت الاسلام علوی تهرانی:

نفاق، آفت متدینین است

رییس بنیاد فارس المومنین گفت: بنده مخلص کسی است که باطن او با ظاهر و گفتار او با رفتارش یکی است و اهل نفاق و دورویی نیست؛ نفاق، آفت دستگاه متدینین است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع)، گفت: شیطان بعد از تمرّد از فرمان خداوند و عدم سجده به آدم، از درگاه الهی رانده شد اما از خداوند فرصت خواست تا روز قیامت فرزندان آدم را به واسطه زیبا جلوه دادن امور حرام در نظر او از درگاه الهی دور کرده و اهل آتش کند؛ خداوند به پاداش مدت زیادی که عبادت کرده بود این فرصت را به او داد.

وی افزود: بندگان مخلص خداوند علاوه بر خواندن آیات قرآن، خلق و خو و سیرت و زندگی آنها نیز به آیات قرآن تشابه دارد؛ این افراد زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) هستند.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز داشت: یاران و مریدان امام زمان(عج) بر حسب ظاهر زیاد هستند اما قطعا مخلص واقعی نیستند که طی قرن‌ها هنوز ۳۱۳ نفر یار امام جمع نشده‌اند. به فرمایش امام علی(ع) امت پیغمبر(ص) به ۷۳ فرقه تقسیم شده‌اند که تنها یک فرقه اهل نجات است و ۱۳ فرقه از اینها در حالی که دوستدارِ منِ علی هستند وارد جهنم می‌شوند تنها به این علت که عباد مخلص نبودند.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: راوی می‌گوید امام صادق(ع) شاگردان زیادی داشت اما می‌فرمود اگر تنها چند یار واقعی داشتم قیام می‌کردم. امروز در سالروز شهادت امام صادق(ع) از خودمان بپرسیم آیا ما مثل هارون، یار تنوری(عباد مخلص) امام هستیم که وقتی امام به او فرمود به تنور برو، بی چون و چرا به درون تنور رفت.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: بنده مخلص کسی است که باطن و ظاهر و گفتار و رفتار او یکی است و اهل نفاق و دورویی نیست. نفاق، آفت دستگاه متدینین است. منافق اهل ریاست و ریا یک آسیب تربیتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) سه ویژگی را برای منافق مطرح کرده است؛ دروغ، خلف وعده و خیانت. عباد مخلص از حرام اجتناب می‌کنند و در بندگی هیچ گاه خسته نمی‌شوند./969/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات