۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۷۰۵۰۰
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

موفقیت روحانی مبلغ درگرو مخاطب‌شناسی و زمان‌سنجی است

حجت‌الاسلام قدیمی گفت: روحانیان مبلغ باید تلاش کنند با زمان‌سنجی و مخاطب شناسی با نسل‌های جدید ارتباط برقرار کرده و با استفاده از روش‌های نوین تبلیغ، برای ارتقای بعد معنوی آن‌ها تلاش کنند.
حجت الاسلام قدیمی - نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان اعزامی به پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی در روستاها، ضمن با اهمیت خواندن نقش یک روحانی در روستا، حضور روحانی مستقر را در هر محلی مغتنم شمرد و افزود: حضور روحانی در روستاها همواره موجب خیر و برکت و توسعه شاخصه‌های فرهنگی است.

وی اضافه کرد: روحانیان مبلغ و مستقر در روستاها و مناطق مختلف باید تلاش کنند با زمان‌سنجی و مخاطب شناسی با نسل‌های جدید ارتباط برقرار کرده و با استفاده از روش‌های نوین تبلیغ، برای ارتقای بعد معنوی آن‌ها تلاش کنند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه همه‌جانبه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در بخش فرهنگی و اعتقادی، رسالت طلاب و روحانیان در مواجهه و مقابله با این هجمه و تقویت زمینه‌های دینی در نسل جدید بسیار حیاتی و مهم است.

وی تصریح کرد: در این راستا نمی‌توان تنها به منابر و مجالس سنتی و روش‌های قدیمی تبلیغ آموزه‌های دینی اکتفا کرد؛ بلکه ضروری است در کنار بهره‌گیری از روش‌های سنتی تبلیغ دین، روشن‌های نو و جدید را هم با استفاده از ابزارهای به‌روز جامعه به کار گرفت.

حجت‌الاسلام قدیمی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی، اظهار کرد: کلاس‌های اوقات فراغت یکی از فعال‌ترین برنامه‌های فرهنگی درزمینهٔ غنی‌سازی اوقات کودک و نوجوانان و جوانان است؛ زیرا عموم افرادی که در حوزه اوقات فراغت فعالیت دارند کسانی هستند که از ظرفیت مساجد و کلاس‌های اوقات فراغت استفاده می‌کنند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات