۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۵۷۰۴۸۸
فرمانده سپاه ۱۵ خرداد:

خانواده سیبل اصلی هجمه های دشمن است

فرمانده سپاه قرچک از استقبال از خدام حرم رضوی در این شهرستان به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: به همین مناسبت تجمع بزرگ دختران آفتاب در قرچک با برنامه های متنوع و شاد برگزار می شود.
علی اصغر شهیری سپاه قرچک علی اصغر شهیری سپاه قرچک علی اصغر شهیری سپاه قرچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه هماهنگی بزرگداشت برنامه های دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف در شهرستان قرچک ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان شهرستانی در سالن جلسات شهیدان ایرلو سپاه 15 خرداد برگزار شد.

علی اصغر شهیری فرمانده سپاه 15 خرداد قرچک در این جلسه خانواده را از مهمترین سیبلهای اصلی دشمن معرفی کرد و گفت: آنها تمام توان خود را برای تیراندازی به سمت این هدف به کار بسته اند.

وی با بیان اینکه دهه کرامت بهترین بهانه ای برای بزرگداشت مقام خانواده است، از اجرای برنامه های متنوع و تأثیر گذار برای همه اقشار جامعه در این ایام خبر داد و مطرح کرد: همانند سالهای گذشته افتخار میزبانی از خادمان حرم رضوی را داریم و حضور آنان در میان شهروندان، بیماران درمانگاه دارالشفا، جشن دختران آفتاب و غبارروبی مزار شهدای شهرستان را شاهد هستیم که این حضور موجب آثار و برکات فراوانی در سطح منطقه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قرچک مردم این شهرستان را ملتی بصیر، خونگرم، آرمان گرا و ولایت پذیری برشمرد که شایسته بهترین خدمات هستند و ابراز کرد: در اجرای برنامه ها باید به فکر افرادی باشیم که تاکنون نبوده ایم.

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ دختران آفتاب یادبود شهیده سکینه افرازی تنها شهید دختر شهرستان قرچک در سالن شهدای هفت تیر در روز 24 تیر ماه با حضور خدام حرم رضوی، اعلام کرد: حمایت از خانواده زندانیان، ویزیت رایگان، اجرای سرود و تئاتر، مداحی، تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم، نخبه ورزشی و دختران تحت پوشش بهزیستی، اجرای مسابقات و برنامه های متنوع فرهنگی از برنامه های اجرایی در این همایش هستند.

شهیری به برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در این دهه اشاره کرد و گفت: برگزاری عصر شعر، غبارروبی گلزار شهدای امام زاده ابراهیم(ع) روستای ولی آباد و زیارت دیگر بقاع متبرکه شهرستان، سرکشی از خانواده معظم شهدا، جشنواره خانوادگی ورزشهای همگانی، همایش مهارهای زندگی، راه اندازی اتوبوس جوان، بازدید از مراکز توانبخشی و معلولین و اعزام خانواده شهدا و دختران نمونه فرهنگی به قم ،جمکران و مشهد مقدس از دیگر برنامه های بزرگداشت این ایام می باشد.

حضرت معصومه؛ الگوی دختران عفیفه

همچنین سرگرد پاسدارغلامرضا نجفی جانشین فرماندهی سپاه 15 خرداد قرچک در ادامه این جلسه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را ولی نعمتان ایران اسلامی برشمرد و گفت: افتخار میزبانی از کریمه اهل بیت نعمتی است که خداوند شامل حال ما کرده و همه مردم می توانند از وجود این کریمان بهره مند شوند.

وی با تأکید به توجه به کرامات اهل بیت، ابراز کرد: در دهه کرامت علاوه بر برگزاری جشنها و مراسمها باید خدمت رسانی به گونه ای باشد که به تأسی از سبک زندگی این بزرگان مردم از خدمات حکومت اسلامی بهره ببرند و ایام خوبی است تا نهادهای سطح شهرستان امور حمایتی خود را در این روزها انجام دهند.

نجفی حضرت معصومه(س) را الگوی همه دختران عفیفه عنوان کرد و گفت: همه دختران شهر در ویژه برنامه دختران آفتاب که در روز 24 تیر برگزار می شود دعوت هستد.

مسؤولان پاسخگوی اعتیاد جوانان باشند

سرهنگ علی موسی پور فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قرچک  ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت برنامه های دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف در این شهرستان با بیان اینکه ناجا به طور مستقیم با آسیب های اجتماعی دست و پنجه نرم می کند، گفت: باید توجه جدی به رکن رکین خانواده ها در جامعه داشت چرا که همه خانواده ها در معرض خطر هستیم،

وی با تأکید بر اینکه از هر نظر باید به خانواده ها توجه داشت، افزود: چه خانواده هایی که انتظار تحمل مشکلات را نداشتند اما به خاطر بی توجهی برخی مسؤولان و عدم حمایت از آنها دچار مشکلاتی شدند!

فرمانده پلیس قرچک ضمن تشکر از سپاه به دلیل توجه به موضوع خانواده، اعلام کرد: وقتی جوان 15 ساله برای رفع خماری دست به هر کاری می زند، همه مسؤولان باید پاسخگوی عاقبت او باشند.

وی خواستار توجه به همه کسانی که بیشتر در معرض آسیب هستند شد و گفت: باید اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را به نحو احسن پر کرد و با اجرای برنامه های فرهنگی و کمک به آنان، خانواده ها را حمایت کرد.

موسی پور از راه اندازی گشت ارشاد و اخلاقی در سطح شهرستان قرچک خبر داد و افزود: به زودی با همکاری همه دستگاه های شهرستان گشت اخلاقی با رویکرد فرهنگی و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

بزرگداشت هفته کرامت؛ حلقه مفقوده برنامه های مناسبتی

محسن خرمی شریف شهردار قرچک در این جلسه، بزرگداشت هفته کرامت را حلقه مفقوده در برنامه های مناسبتی سال دانست و با ابراز گلایه از ضعف برنامه های فرهنگی در این ایام گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان با تدارک چند برنامه گزارشی می خواهند این ایام با برکت را به پایان برسانند.

وی با تأکید بر اینکه باید یکی از بهترین ایام سال در کشور ما این ایام باشد و همه چشم انتظار آغاز آن باشند، از برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در محل دائمی نمایشگاه های شهراری قرچک خبر داد و گفت: این نمایشگاه با موضوع عفاف و با همکاری همه دستگاه های فرهنگی شهرستان برگزار می شود.

خانواده زندانیان؛ چالش پیش روی جامعه امروزی

عبدالحمید مهدوی مدیر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قرچک در این جلسه امر به معروف و نهی از منکر را رأس همه فرائض دینی دانست و گفت: این کار مستلزم یک کار تشکیلاتی است و هر روز در جامعه باید شاهد پررنگ تر شدن این فریضه مهم باشیم.

وی با اعلام اینکه 120 خانواده در قرچک تحت حمایت ما هستند، خواستار حمایت مسئولین از این خانواده ها شد و گفت: خانواده زندانیان از چالش های پیش روی امروز جامعه ما است، با توجه به گفته همه کارشناسانان حقوقی که جامعه خالی از جرم نداریم، بهتر است تا سرآغاز اجرای امر به معروف خانواده ها باشند تا کمتر شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

مهدی نیکبخت مدیریت آموزش و پرورش قرچک و از دیگر سخنرانان این جلسه با ابراز گلایه از ضعف در پرداختن به هفته حقوق بشر آمریکایی در سطح شهرستان، گفت: سبک و سیاق زندگی ها را باید به سمت و سوی سیره رضوی برد.

وی از مسؤولان خواست تا نگاه خود به مقوله آموزش و پرورش را محدود به 9 ماه طول دوره مدرسه ها نکنند و برای دیگر ایام سال دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

در پایان این جلسه سید حمید رضا نعمتی رئیس اداره بهزیستی قرچک انجام کار علمی به صورت تیمی را لازمه دوری از آسیب های اجتماعی دانست و با بیان اینکه اعتیاد اولین عامل طلاق در سطح این شهرستان است، گفت: تاکنون 3 مرکز بهبودی اعتیاد در شهرستان داشتیم که مرکز چهارم هم ویژه بهبودی زنان در آستانه بهره برداری می باشد.

گفتنی است دهه کرامت از روز یکشنبه 24 تیر همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) دختر امام موسي كاظم(ع) و روز دختران آغاز و تا سوم مرداد ماه روز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد و همچنین هفته عفاف و حجاب در بین ایام 19 تا 25 تیر می باشد./804/پ203/ب1

ارسال نظرات