۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۸۵۱
امام جمعه پردیسان:

افراد نفوذی با گرا دادن به دشمن درصدد تشدید مشکلات هستند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: دشمنان منافقان خارجی در بروز مشکلات کشور نقش داشته و دارند، اما برخی از افراد نفوذی در کشور هم با گرا دادن به دشمنان نقش ویژه‌ای در ایجاد مشکلات کشور دارند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: هرچند دشمنانی همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقان خارجی در بروز مشکلات کشور نقش داشته و دارند، اما برخی از افراد نفوذی در کشور هم با گرا دادن به دشمنان نقش ویژه‌ای در ایجاد مشکلات کشور داشته و آرزوها و توهماتی برای خود دارند، اما باید بدانند که هیچ‌گاه نمی‌توانند جلوی انقلاب اسلامی بایستند.

امام جمعه پردیسان حرکت دشمنان اسلام در جهت ایجاد ناآرامی و آشوب در کشور را حرکتی مذبوحانه توصیف و تصریح کرد: برخی حرکات مذبوحانه است، تحرکات اسراییل و آمریکا هم از جنس این حرکات است که برای رفتن است نه برای ماندن، کسانی برای رفتن اسراییل دل بسوزانند، به جهنم خشم این ملت گرفتار خواهند شد.

وی درباره ضرورت اجرای حدود درباره متخلفان  بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در نامه‌‌ای دستور به اجرای حدود الهی دادند، دستگاه قضایی بایستی نسبت به متخلفان قاطع باشد و دستان آنها را از بیت‌المال قطع کرده و حدود الهی را بر آنها پیاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی همچنین با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) و مرحوم شهید بهشتی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مشترک حضرت حمزه و شهید بهشتی(ره) این است که هر دو حامی رهبر خود بوده و تا پای شهادت پشت او را خالی نکردند.

وی با بیان این‌که بعد از جنگ احد پرونده و پای نفاق در اسلام باز شد، گفت: افراد نفوذی باعث شکست اسلام در جنگ احد شدند، شرک و نفاق یکی شده و تشکیل ائتلاف دادند تا نظام نوپای اسلام را از پای بیندازند، اما نتوانستند موفق شوند، باید توجه داشت که اسلام به سختی شکل گرفته و به مرحله کنونی رسیده است، بنابراین باید قدر آن را دانست.

امام جمعه پردیسان در ادامه به سنت‌های الهی اشاره و بیان کرد: یکی از سنت‌های الهی ابتلا است که هیچ گریزی از آن نیست، خداوند کسانی را که آلوده به گناه باشند، بدون سختی پاک و طیب نمی‌کند، بلکه در ابتلا و امتحان قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: سنت ابتلا برای تمییز خبیث از طیب است، قرآن کریم برای مؤمنان لفظ طیب را بکار برده است، باید توجه داشت که سنت‌های الهی جاویدان، جهانی و جامع است و شامل همه افراد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که داشتن علم غیب برای تشخیص خبیث از طیب هنر نیست، گفت: آزمایش و ابتلا برای ارتقا و اعتلای انسان است، طلا هم برای ناب شدن نیاز به کوره و سختی دارد، بدون جهاد اکبر و اصغر نمی‌توان پخته و طیب شد.

وی با اشاره به آیه 179 سوره آل عمران بیان کرد: خداوند برای منافق شناسی، به کسی علم غیب عطا نمی‌کند، کارشکنان، منافقان، سنگ اندازان و موانع تحولات اجتماعی همیشه هستند، حال باید چه کرد تا از آسیب و گزند منافقان در امان بود.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: راه شناخت منافقان، پخته شدن در کوره امتحانات و ابتلائات دنیوی است، خداوند به پیامبران و برخی از رهبران دینی مراتبی از علم غیب را عطا می‌کند.

وی به راهکار اسلام برای شناخت خباثت اشاره کرد و گفت: اسلام برای شناخت خباثت، اجتناب از آن و ایستادن در مقابل آن راهکار ارائه داده است، راه نجات، داشتن ایمان واقعی نسبت به خدا و رسولش است، اگر کسی بخواهد ایستادگی کند، هزینه و بها دارد و لزوما باید آن را بپردازد تا از خباثت در امان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: ایمان به خدا امری لازم برای شناخت منافق و پلیدی است اما کافی نیست، شرط ایمن ماندن از پلیدی داشتن تقوای الهی است، چراکه انسان با تقوا دشمن شناس است، تقوا به معنای مراقبت از اعمال صالح است.

وی با بیان این‌‌که تقوا نسخه شفابخش قرآن است، ابراز داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، قرآن کتاب انقلاب است، پایبندی به نظام اسلامی، شعارها، رویکردها و نصرت مردم انقلابی با تقوا روز به روز افزایش پیدا می‌کند./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات