۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۶۹۱۹۶
آیت الله مکارم شیرازی:

اتحاد و انسجام رمز پیروزی امت اسلام بر دشمنان است

حضرت ‌آیت الله مکارم با بیان این که عمل به آیات قرآن کریم سعادت امت اسلام را رقم خواهد زد، گفت: در شرایطی فعلی باید در جوامع اسلامی وحدت وجود داشته باشد و الا نمی توانیم بر بیگانگان پیروز شویم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار جمعی از رؤسای دانشگاه و نخبگان کشور سوریه با ابراز خرسندی از دیدار با نخبگان سوری گفت: اینگونه دیدارها در این دوران مهم از ضروریات است که سبب انجام امت اسلامی می شود.

وی انسجام و اتحاد امت اسلامی در زمان کنونی را از مسائل مهم دنیای اسلام دانست و افزود: قرآن مجید در عبارت های گوناگون تأکید بر اتحاد امت اسلام تأکید می فرماید و عدم اتحاد و تفرقه را سبب شکست مسلمین می داند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: تأکید دیگر قرآن کریم بر جهاد مسلمین است که ابعاد گوناگونی دارد و شامل جهادی اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی می شود.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید اگر مسلمین جهاد با اخلاص انجام دهند به مسیر الهی هدایت می شوند، این هدایت الهی برای مجاهدان مخلص قطعی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: هدایت دو قسم است، گاهی هدایت به معنای ارائه طریق است اما نوع دیگری از هدایت وجود دارد که خداوند انسان را به مقصود و مطلوب می رساند، ارائه طریق و ارشاد مردم مشروط به جهاد و اخلاص نیست و خداوند متعال به پیامبران فرموده که به همه مردم ارائه طریق کنند.

وی عنوان کرد: شکی نیست که عمل به آیات قرآن کریم سعادت امت اسلام را رقم خواهد زد، در شرایطی فعلی باید در جوامع اسلامی وحدت وجود داشته باشد و الا نمی توانیم بر بیگانگان پیروز شویم، دشمنان می خواهند بر جامعه اسلامی مسلط شوند و این تسلط با عدم اتحاد و اختلاف مسلمین تحقق پیدا می کند./1323/

ارسال نظرات