۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۶۷۷۷۹
دبير جامعه روحانيت كاشان:

بهترين موعظه ياد مرگ و قيامت است

دبير جامعه روحانيت كاشان بهترين موعظه براي انسان را به ياد مرگ و قيامت بودن دانست و گفت: ياد قيامت در زندگي انسان ذخيره قيامت است.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل شنبه شب در محفل انس با قرآن در مسجد القران، گفت: اهل بيت (ع) قرار است شفيع و واسطه شوند اما خداوند اهل بيت(ع) را براي شفاعت خلق نكرده است تا در گرفتاري ها دست به دامان اهل بيت(ع) شوند.

وي افزود: خداوند اهل بيت(ع) را براي، ‹‹وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا مُبَشِّرًا وَنَذِيرًا›› ارشاد و هدايت گري  مردم فرستاده است تا مردم را به خيرات و خوبي ها دعوت كنند و اگر متوسل به اهل بيت مي شويم براي اين است روايات و احاديث اهل بيت(ع) را مطالعه و از آنها تبعيت كنيم و اگر از اهل بيت تبعيت كنيم به آن بزرگوران نزديك خواهيم شد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به موضوع قيامت و عذاب گفت: خداوند در سوره انعام مي فرمايد، ‹‹من يُصْرَفْ عَنْهُ يَوْمَئِذٍ فَقَدْ رَحِمَهُ›› در روز قيامت عذاب از هركس برداشته شود خدا خيلي به او لطف كرده است.

وي افزود: انسانها در طول عمر از ياد خدا و قيامت و عذاب و حساب و كتاب غافل هستند و اگر فرشته اي از فرشتگان الهي انسان را تحت نظر داشته باشد خواهد گفت، از صبح تا شب كه اعمال هر يك از انسان مي نويسم چيزي از ياد خدا و قبر و قيامت و عذاب و حساب و كتاب در كارهاي انسانها نمي بينم.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: امروز انسان ها به اندازه اي غرق در گوشي هاي همراه و فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي هستند كه نه تنها گذشت زمان را متوجه نمي شوند بلكه وقت و زماني براي ياد خدا و قبر و قيامت و عذاب باقي نمي گذارد.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: هيجانات و خوشحالي و غصه هاي ما انسانها در زندگي براي اين است كه از آن غصه عظيم غافل هستيم و براي ما غصه عظيم مهم نيست و اين در حالي است كه ما انسانها بايد به ياد خدا و قبر و قيامت و عذاب بازگشت داشته باشيم.

وي افزود: بهترين موعظه براي انسان به ياد مرگ و قيامت بودن است از اين رو خداوند در سوره كف مي فرمايد، ‹‹مَالِ هَٰذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا›› انسانها در روز قيامت وقتي نامه اعمال خود را باز مي كنند مي گويند اين چه كتابي است كه حتي كوچكترين عمل ما را كه تكان دادن بوده در آن نوشته شده است.

دبير جامعه روحانيت يادآور شد: برخي تصور مي كنند فضاي مجازي در حساب و كتاب خدا جايگاهي ندارد و مي توانند دروغ بگويند و نسبت به بندگان خدا تهمت و افتراي ناروا بزنند در حاليكه براساس آيه 49 سوره مباركه كهف، همه حرف هايي كه در فضاي مجازي زده مي شود در پرونده اعمال انسانها نوشته مي شود و در قيامت برايش مجسم مي شود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: در روزقيامت براي رسيدن به حساب كتاب انسانها وقت زياد است و بهانه اي براي رفتن به مسجد و راهپمايي رسيدگي به كارهاي روزانه وجود ندارد.

وي افزود:  خداوند مي فرمايد، ‹‹ يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ›› رسيدگي به حساب و كتاب انساني كه 120 سال عمر كرده است 50 هزار سال زمان نياز است، از اين رو تصور نشود اگر كم كاري كرديد و حقوق آن را دريافت كرد موضوع مهمي نيست بلكه بايد در قيامت سالها پاسخگوي اين عمل خود بود.

دبير جامعه روحانيت با اشاره به اينكه لحظه به لحظه زندگي انساني كه قيامت باور داشته باشد زجر آور است، ادامه داد: انساني كه از قيامت ترس و وحشت داشته باشد گفتار و رفتار و اعمال و كردار او مانندكسي است كه قصد داشته باشد با پاي برهنه در زميني پر از خرده شيشه حركت كند و براي هر قدم خود حساب و كتاب مي‌كند.

حجت الاسلام شاه فضل افزاتيش ياد قيامت در زندگي انسان را ذخيره قيامت دانست و گفت: انسان روزانه بايد 20 مرتبه ياد خدا باشد تا با ترس از روز قيامت نسبت به اعمال و رفتار خود تجديد نظر داشته باشد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات