۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۵۹۶
تولیت آستان قدس رضوی:

تجربه نشان داده اعتمادی به میزهای مذاکره وجود ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: جبهه مقاومت اسلامی تنها با ایمان به وعده الهی؛ رژیم غاصب صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی کرد، تجربه نشان داده که تنها مقاومت جواب داده است و به میزهای مذاکره اعتمادی نیست.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در جمع مردم روزه‌دار و شرکت کننده در راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز با تأکید بر این‌که وظیفه‌شناسی و مسؤولیت‌پذیری از جمله وظایف مسلمانان است، اظهار داشت: مسلمان کسی است که نسبت به حال برادر دینی خود بی‌تفاوت نباشد.

وی ادامه داد: مقام عبودیت و بندگی سر به سجده ساییدن در مظهر مفدس خداست و جلوه دیگر بندگی دوری از طغیان‌گران، مستکبران و ظالمان و مبارزه و ایستادگی در برابر آنان است؛ مطابق سفارش آیات قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام باید نسبت به ظالم خصم داشت و نسبت به مظلوم مهربان بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که و مردم ایران حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندند و نشان دادند که نسبت به ظلم ظالم بی‌تفاوت نیستند، خاطرنشان کرد: باید تاریخ 70 ساله فلسطین را خواند و به ظلم‌هایی که در حق مردم این کشور اسلامی شده است، آگاه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران تمام نقشه‌های شوم استکبار و استعمار در خاورمیانه را بر هم ریخت، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی بر مبارزات ضدصهیونیسنی مردم فلسطین بود؛ چراکخ نجات محرومان و مظلومان آرمان اصلی و بنیادین جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این‌که قبل از انقلاب مبارزات مردم فلسطین تنها یک حرکت ناسیونالیستی بود، افزود: بعد انقلاب هویت‌ اسلامی به مبارزات مردم فلسطین بخشیده شد و مکتب سیاسی امام راحل به عنوان تنها راه نجات‌ مستضعفان مطرح شد، در مکتب امام نجات محرومان و مظلومان سیاست اصلی و جلوه آن روز قدس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مبارزات مقطعی اعراب با اسرائیل با شکست همراه بوده است، ابراز کرد: اعراب در هر جنگی با شکست روبه‌رو شدند ولی بعد از هویت‌بخشی انقلاب ایران شاهد پیروزی مسلمانان در جریان جنگ ۳۳ روزه بودیم.

تولیت آستان قدس رضوی پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ‌های ۳۳ روزه‌، ۲۲ روزه و 8 روزه را مایه بهت و حیرت جهانیان دانست و گفت: جبهه مقاومت اسلامی تنها با ایمان به وعده الهی؛ رژیم غاصب صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی کرد، تجربه نشان داده که تنها مقاومت جواب داده است و به میزهای مذاکره اعتمادی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر این‌که آرمان فلسطین دور میزهای مذاکره محقق نمی‌شود، اظهار داشت: هیچ اعتمادی به آمریکا و اسرائیل وجود ندارد، امروز رئیس‌جمهور آمریکا معامله قرن راه انداخته و حرفش این است که صحرای سینا را برای تشکیل یک شهر و یک کشور فلسطینی انتخاب کردیم.

وی با بیان این‌که مردم فلسطین ۵ میلیون آواره دارد و آنچه میدان مبارزه را تایید می‌کند، مقاومت مردم غزه و لبنان است، گفت: آل‌سعود پشت این طرح، معامله عربی راه انداخته تا حاکمیت متزلزل خود را حفظ کند، این معامله یک قرارداد نیست بلکه باتلاق قرن است که آمریکا و حامیانش را فرو خواهد برد.

نماینده خبرگان رهبری تنها راه‌حل نجات مردم فلسطین را اتحاد مسلمانان و اجرای طرح "هر نفر یک رای" دانست و افزود: در مقابل اگر جریان استکباری حق پذیر نباشد، منطق و استدلال را قبول نکند، راه‌حل آن تنها مقاومت است؛ آزادی قدس بسیار نزدیک است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات