۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۶۷۲۱۰

بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی در حرم رضوی برگزار شد

بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
ارتحال امام

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه بزرگداشت بیست و نهمین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران؛ امام خمینی(ره)، با حضور نیروهای نظامی و لشگری خراسان رضوی، علمای اعلام، خادمان و مدیران بارگاه منور رضوی روز دوشنبه قبل از اذان مغرب در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این روز قشرهای مختلف مردم از مردان، زنان، نوجوانان، جوانان و کهنسالان، همه و همه به بارگاه ملکوتی انیس النفوس حضرت رضا(ع) آمده بودند تا یاد مردی بزرگ از سلاله خوبان را گرامی دارند. مردی که تابش حضورش، تاریخ منجمد شده سال‌ها استبداد و استعمار این سرزمین کهن را در هم شکست و بهار آزادی را به ارمغان آورد؛ او که با عمل و گفتارش بسیاری از آداب از یاد رفته مروت و راست کرداری را برای جهانیان عینیت بخشید.

در ابتدای این برنامه آقایان پورکبیر و کاشفی از قاریان بین‌المللی حرم مطهر رضوی به قرائت قرآن پرداخته و ثواب آن را به روح پرفتوح امام خمینی(ره) هدیه کردند.

خادمان بارگاه منور رضوی نیز در این برنامه بین زائران قرآن توزیع میکردند تا همگان نثار روح ملکوتی امام راحل قرآن قرائت کنند.

در ادامه مهدی سروری از مداحان حرم مطهر امام رضا(ع) در مدح پدر مهربان و معلم دلسوز امت اسلام، امام روح الله خمینی(ره) به مدیجه سرایی پرداخت.

در بخش پایانی بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که به همت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، شورای عالی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه درباره شخصیت رفتاری و تفکرات امام خمینی(ره) در انقلاب به ایراد سخنرانی پرداخت./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات