۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۶۶۹۸۹
قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران:

دعا نیاز درونی برای انسان ها است

حجت الاسلام رجالی با بیان این که دعا یک نیاز درونی برای انسان ها است، گفت: دعا خواندن خدا برای آرامش است زیرا خدا کانون آرامش است و او این آرامش را به هستی منتقل می کند.
دعا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا رجالی قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در مراسم امروز در مسجد جامع امام سجاد(ع) در ادامه بحث راه های رسیدن به آرامش، گفت: یکی دیگر از مباحث در رابطه با آرامش موضوع دعا و نیایش است.

وی افزود: دعا کردن با موضوع بخشش و آرامش رابطه دارد، یعنی شخص دعا می کند که خدا او را ببخشد یا به دل کسی بیندازد که او را ببخشد. دعا کردن فقط به معنای حاجت خواستن امور دنیایی نیست یک وسیله است که خدا شخص را ببخشد تا آرامش بیابد.

قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ابراز داشت: گاهی دعا کردن را با سوال کردن یکی می دانیم، گاهی انسان دعا می کند و از خدا چیز خاصی طلب می کند و اگر محقق نشود می گوید خدا حرف مرا نشنیده است. خداوند در قرآن می فرماید مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را. خدا آن طور که به نفع ماست دعای ما را اجابت می کند.

وی افزود: همه دعاهای ما قطعا مستجاب می شود  ولی گاهی اجابت دعا با چیزی که ما تصور می کنیم متفاوت است. در واقع در مقابل سوال کردن گاهی پاسخ اجابت است و گاهی نیست اما در پاسخ دعا حتما اجابت است.

حجت الاسلام رجالی گفت: گاهی چون اجابت به نفع ما نیست ما تصور  می کنیم که پاسخ دعا را نگرفته ایم. دعا یک نیاز درونی برای انسان ها است. دعا خواندن خدا برای آرامش است زیرا خدا کانون آرامش است و او این آرامش را به هستی منتقل می کند.

وی افزود: دعادرمانی، از جمله مسائلی است که سبب کاهش فشارهای روانی می شود. یکی از آداب دعا این است که بعد از دعا دست را به صورت و سینه خود بکشید چون دستانی که برای دعا بلند می شوند خالی بر نمی گردند و حتما چیزی عاید انسان شده است.

حجت الاسلام رجالی ابراز داشت: ممکن است پدر و مادر نیز گاهی خواسته های فرزند خود را اجابت نکنند به علت اینکه صلاح او را می خواهند. خداوند متعال قطعا بهتر از ما صلاح کار ما را می داند و بر ماست که به صلاح خالق و آفریننده راضی باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش خداوند در سوره آل عمران خطاب به پیامبر اکرم(ص) که می فرماید «اگر بندگانم از من سوال کردند بگو من نزدیک هستم و زمانی که مرا بخوانند آن ها را اجابت می کنم فقط باید به من ایمان داشته باشند »؛ تردید در دعا مانع استجابت آن می شود./969/پ203/ب1

ارسال نظرات