۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۶۶۷۸۷
امام جمعه زرگرشهر:

مبلغان دینی باید به سلاح سواد رسانه مسلح شوند

حجت الاسلام شیخی عزیزی مسلح شدن به سواد رسانه ای را یک ضرورت برای مبلغان دینی عنوان کرد و گفت: روحانیت با اطلاع و آگاهی از عناصر مهم تاثیرگذار رسانه که به عنوان سواد رسانه ای شناخته می شود، در عرصه فعالیت های رسانه ای حضور پیدا کند.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام شیخی عزیزی امام جمعه زرگرشهر دیدار با مسؤول و جمعی از فعالان گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت مازندران با اشاره به وجود گره های مختلف و چالش ها در عرصه اعتقادی در سطح جامعه، گفت: جامعه امروز تشنه درک مفاهیم دینی و شناخت دقیق بر اساس استدلال در خصوص مسائل دینی و فقهی است.

وی با اشاره به هجمه سنگین رسانه های غربی علیه مبانی دینی و اعتقادی، ابراز کرد: حرکت و تلاش جهادی در مسیر تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی همراه با رفع شبهات از ذهن آحاد جامعه به ویژه جوانان نیاز امروز ما است.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل تاکید کرد: یکی از عرصه های مورد فعالیت برای جامعه به ویژه جوانان ارتباط مستقیم همراه سادگی روحانیت برای پاسخگویی به سوال ها و شبهه ها با آنان است.

وی فضای مجازی را یکی از عرصه های مهم حضور روحانیت بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به فراگیر شدن و حضور اکثر افراد جامعه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، روحانیت به ویژه مبلغان باید حضوری توام با اثرگذاری مثبت داشته باشند.

حجت الاسلام شیخی عزیزی مسلح شدن به سواد رسانه ای را یک ضرورت برای مبلغان دینی عنوان و تصریح کرد: روحانیت با اطلاع و آگاهی از عناصر مهم تاثیرگذار رسانه که به عنوان سواد رسانه ای شناخته می شود، در عرصه فعالیت های رسانه ای حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: دشمنان با برنامه ریزی گسترده و نظام مند در فضای رسانه علیه نظام اسلامی و مبانی دینی به تبلیغ می پردازند و لازم است تا مجموعه های تبلیغی هم با برنامه محور و به صورت هوشمندانه در این عرصه به مقابله با آن ها بپردازند.

امام جمعه زرگرشهر با تقدیر از فعالیت های گسترده و جهادی گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران، گفت: گروه جهادی تبلیغی حامیان ولایت مازندران از گروه های موفق و پرتلاش در سطح کشور محسوب می شود و خوشحالیم که طی سال های متوالی موفق به کسب عنوان گروه برتر تبلیغی در سطح کشور شده است.

وی افزود: اوقات فراغت تابستان و ایام ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند و مغتنم برای کار تبلیغی موثر است و دامنه فعالیت روحانیت و مبلغان دینی باید گسترده و فراگیر شود.

حجت الاسلام شیخی عزیزی بر لزوم شناخت آسیب های اجتماعی از سوی گروه های تبلیغی تاکید کرد و اظهار داشت: باید با شناسایی آسیب ها در سطح هر منطقه و ارائه راه حل های موثر در این عرصه قدم گذاشت تا بتوان یک کار موثر در راستای ارتقای فهم مبانی دینی و بصیرت را انجام داد./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات