۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۶۶۴۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی:

رسانه‌های انقلابی بسترساز تمدن دینی باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید رسانه‌های ارزشی و انقلابی و بسیجیان عرصه رسانه و مطبوعات با عملکرد خود بسترساز تحقق تمدن دینی باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مدیران رسانه‌ای استان، با اشاره به رسالت خطیر فعالان رسانه‌ای، اظهار کرد: انقلاب اسلامی جایگاه خود را در دنیا باز کرده و به همین دلیل هم مسؤولیت رسانه گسترده‌تر و سنگین‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: در جهانی که رسانه و تبلیغات حرف نخست را می‌زند باید فعالیت رسانه‌ها و مطبوعات ما جهانی شود و بتوانیم ابر رسانه‌های دشمن را تحت تأثیر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروز باید به مسائل کلی فکر کرده، از دایره محدود خود بیرون بیاییم و دایره وسیع‌تری را در سطح جهانی ببینیم تا در تفکر سطح دنیا تأثیرگذار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است این رویه از سوی مسؤولان در دوره‌های مختلف پیگیری شود، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی باید مدیریت‌های ما ریلی باشد؛ به این معنا وقتی مسؤولی می‌آید ریل‌گذاری کرده و مسؤولان بعدی ریل‌های بعدی را بگذارند و به‌گونه‌ای کار و برنامه‌ریزی کنیم که نفر بعدی بتواند کار را ادامه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رسانه‌ها باید راهکارهای عملیاتی ارائه داده و ضعف راهکارهای قبلی را رفع کند؛ بر این اساس مطبوعات و رسانه می‌تواند حوزه گسترده‌ای را مدیریت کرده و در آن حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید رسانه‌های ارزشی و انقلابی و بسیجیان عرصه رسانه و مطبوعات با عملکرد خود بسترساز تحقق تمدن دینی باشند؛ به این معنا که به‌روز بوده و با آگاهی‌های همه‌جانبه پایه‌های تمدن دینی را به فکر مردم رسوخ دهند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین رسانه‌های ارزشی باید روشنفکران متجدد کم محتوا را به راه آورده و آنها را به آموزه‌های دینی متصل کنند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات