۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۶۶۲۰۰
استاد حوزه علمیه:

همه اسلام مدیون حضرت خدیجه است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه اسلام مدیون حضرت خدیجه(س) است، گفت: خداوند به واسطه حضرت خدیجه(س) پیامبراکرم(ص) را در بحرانی‌ترین شرایط تحریم‌ و تبلیغ یاری کرد.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شنبه در مسجد جامع غدیر گفت: خداوند در قرآن کریم دلیل و حکمت روزه را بیان می‌کند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به پیامبر(ص) می‌فرمایند: اگر کسی از تو سوال کرد بگو به من ایمان بیاورید و دعا کنید که من دعای شما را مستجاب می‌کنم؛ خداوند دعای کسی را بدون اجابت رها نمی‌کند چرا که رحیم و کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه انسان باید در دعا و طلب حاجت رضای خدا و مصلحت خود را در نظر بگیرد، ابراز کرد: گاهی مستجاب شدن دنیای یک دعا به صلاح فرد نیست از این رو انسان باید به درگاه خداوند دعا کند و از او بخواهد اگر به صلاح است حاجت او برآورده شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان در هنگام دعا و درخواست حاجت نباید برای خداوند تعیین تکلیف کند، اظهار داشت: گاهی برخی امور برای انسان شر است و خیری در آن نیست بنابراین در دعا باید کسب رضای الهی و مصلحت خود انسان مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: گاهی انسان در این دنیا به حاجتی که از خداوند خواسته نمی‌رسد ولی خداوند پاداش آن را در آخرت به او عطا می‌کند بنابراین دعای انسان در محضر خداوند مستجاب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه مشکلات و مصائب انسان را به ذکر خدا وا می‌دارد، عنوان کرد: انسان مومن در همه امور باید رضایت خداوند را جلب کرده و اهل نیکوکاری باشد. خداوند با مبتلا کردن انسان به مشکلات می‌خواهد تعلقات او از عالم مادی جدا شده و تنها به ذات احدیت توجه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، گفت: حضرت خدیجه(س) فضائل بسیاری دارد او زنی با شخصیت و اصیل بود که در راه اسلام بسیار رنج کشید، همه اسلام مدیون حضرت خدیجه(س) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به واسطه حضرت خدیجه(س) پیامبراکرم(ص) را در بحرانی‌ترین شرایط تحریم‌ و تبلیغ یاری کرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات