۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۶۵۷۸۲
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی:

نگاه حرام و گناه آلود از موانع ذکر در قلب مؤمن است

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه ثروت زدگی را از عوامل نسیان در ذکر دانست و نگاه حرام و گناه آلود را زمینه ساز انحراف انسان توصیف کرد.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی امروز در آیین ترتیل خوانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، در ادامه تفسیر آیات سوره احزاب به اهمیت و جایگاه «ذکر» در زندگی مؤمن اشاره کرد و اظهار داشت: ذکر هویتی است که اساس زندگی بشری بر آن بناشده تا جایی که مکالمات روزمره ما بر همین هویت استوارشده است.

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این‌که مؤمن در مواقع حساس زندگی خود به ذکر توصیه‌شده است، عنوان داشت: یکی از مصادیقی که مؤمن به ذکر توصیه‌شده در مبارزه با دشمن است؛ بر این اساس پیامبر گرامی اسلام(ص) پس از جنگ اُحد که مشرکان قصد محو اسلام را کردند به دستور رسول گرامی اسلام لشکر اسلام ذکر «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ» را سرلوحه خود قرار داده و مجدد به مبارزه بر خاستند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که ذکر به انسان اقتدار و قدرت می‌بخشد، ابراز داشت: در زمان تصمیم‌گیری مؤمن به ذکر توصیه‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با بیان این که بازار از اماکنی است که مؤمن در آن توصیه به ذکرشده است، گفت: باید توجه داشت که زمینه گناه در بازار زیاد است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه بابیان این که خلوت نیز از مواردی است که مؤمن باید به ذکر تمسک داشته باشد، عنوان کرد: ذکر در شریعت مقدس اسلام گاهی برای ناتوانان در برخی از اعمال  ذکر جایگزین آثار اعمال مانند حج توصیف می‌شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به بررسی آسیب‌های ذکر در زندگی مؤمن پرداخت و اظهار داشت: شیطان از اساسی‌ترین دلایلی است که ذکر مورد فراموشی مؤمن قرار می‌گیرد و یاد خدا از قلب مؤمن فراموش می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی بابیان این‌که نباید دولت‌مردان به ثروت زدگی متهم شوند، ابراز داشت: مال دنیا از عناوینی است که یاد خدا از دل مؤمن فراموش شود.

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه آرزوی طولانی را از دیگر عوامل آسیب‌رسان به ذکر دانست و گفت: نگاه حرام و گناه‌آلود از دیگر موانع ذکر در قلب مؤمن است./۸۳۷/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات