۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۷۳۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تصور فرزند خوانده برای خدا محال و باطل است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فرزند حقیقی برای خدا محال است، چراکه خدا جسم نیست و موجودی مجرد است، خداوند شبیه به موجودات نیست و همسری ندارد و تصور فرزند خواندگی برای خدا محال و باطل است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، شب گذشته در تفسیر آیه چهارم سوره «زمر» با محوریت«لَوْ أَرادَ اللَّهُ أَنْ یَتَّخِذَ وَلَداً لاَصْطَفی‌ مِمَّا یَخْلُقُ ما یَشاءُ سُبْحانَهُ هُوَ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ» گفت: بخش عمده سوره «زمر» مربوط به مباحث توحیدی است.

وی عنوان داشت: بر اساس آیات قرآن ریشه بت ‌پرستی و شرک، جهل و نادانی، مشیت الهی، نبود دسترسی به خدا و واسطه قرار دادن بت‌ها بوده که این موارد بطلان شده، اما بت ‌پرستان عقیده داشته‌اند که بت‌ها از آن‌ها شفاعت می‌کند که بطلان این نیز بیان ‌شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: خداوند در سوره زمر شرک را نفی می‌ کند و مشرکان مبنای اعتقادی خود را بیان می ‌کنند و آن‌ها را خداوند باطل اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اعتقادات مشرکان این است که خداوند فرزند دارد، اظهار داشت: بت‌ پرستان اعتقاد دارند که فرشتگان دختران خدا هستند، مسیحیان نیز اعتقاد دارند که مسیح فرزند خدا است و یهودیان نیز اعتقاد دارند که«عزیز» پسر خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه در سوره زمر آمده است که اگر اراده شود که خداوند فرزندی داشته باشد، هر آن از مخلوقات آنچه را که خودش بخواهد، انتخاب می‌کند، افزود: خداوند از این امر منزه است، در آیه چهار سوره «زمر» آمده است که خداوند قاهر است و بر همه غلبه داشته، نه کمکی نیاز دارد و نه انسی می‌خواهد بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای اینکه تصور کنیم خداوند فرزند حقیقی دارد، به دلیل عقلی و نقلی نیاز داریم، یادآور شد: فرزند حقیقی برای خدا محال است، چراکه خدا جسم نیست و موجودی مجرد است، خداوند شبیه به موجودات نیست و همسری ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه عده‌ای همچون مسیحیت، یهودیت و بت ‌پرستان فرزندی برای خدا انتخاب کرده‌اند غلط است، افزود: اگر خدا می ‌خواست فرزندی برای خود بگیرد از هر مخلوقی که خودش می‌خواست انتخاب می‌کرد و ازنظر منطقی این قیاس، قیاس استثنایی است.

وی با بیان اینکه فرزند خوانده برای خدا محال است، خاطرنشان کرد: زیرا خدایی که در ذاتش واحد متعالی بوده چیزی را نه برای مشارکت، نه برای کمک، نه برای انس، نه برای برآوردن نیاز جسمی لازم ندارد و نیازی به فرزند ندارد./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات