۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۶۵۳۴۰
امام جمعه موقت كاشان:

وفاي به عهد يكي از علائم ايمان است

امام جمعه موقت كاشان يكي از مشكلات امروز جامعه را عدم پايبندي به وفاي به عهد و پيمان دانست و گفت: يكي از علائم مهم انسان با ايمان، وفاي به عهد و پيمان است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار شنبه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني برگزارشد در ادامه تفسير آيه 12 سوره مباركه لقمان، گفت: خداوند در قرآن وعده هاي مختلف و زيادي به بندگان خودش داده است و به وعده خود نيز عمل كرده است.

وي يكي از نشانه هاي ايمان كامل به خدا را اعتقاد به صفات و خصوصيات خدا دانست و افزود: يكي از نشانه هاي ايمان، اعتقاد به وعده هاي خداوند است از اين رو يكي از عوامل پيروزي امام خميني(ره) ايمان به وعده هاي الهي بود و امام به ‹‹إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ›› ايمان و باور قلبي داشت كه توانست علم دين را بلند كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار يكي از مشكلات امروز جامعه را عدم پايبندي به وفاي به عهد و پيمان دانست و گفت: يكي از علائم مهم انسان با ايمان،  وفاي به عهد و پيمان است.  

وي بیان کرد: يكي از ويژگي هاي خداوند متعال وعده هايي است كه به بندگان خودش داده است و براي اينكه ثابت كند به وعده هايي كه داده است عمل مي كند توليد خرماي تازه از نخل خشكيده براي حضرت مريم است.

امام جمعه موقت كاشان گفت: هر يك از بندگان خدا كه براي خالق خود بنده خوبي باشند خداوند نيز به آنها مقام خواهد داد و از آنها تجليل خواهد كرد و نمونه  بارز آن، ‹‹وَلَقَدْ آتَيْنَا لُقْمَانَ الْحِكْمَةَ›› حكمتي است كه خداوند به لقمان داد و در آيه 12 سوره لقمان دو بار تأكيد به وعده اي كه به لقمان داده است كرده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب بارها بر عدم اعتماد و عدم رابطه با آمريكا آن هم با تكيه بر ايمان به وعده الهي تأكيد كرده است، ابراز کرد: براي مقابله با دشمنان بايد ايمان به وعده الهي داشت تاخداوند ما را در برابر دشمن ياري كند.

وي افزود: برخي ايمان به وعده الهي ندارند و تصورشان اين است كه  نمي توان با آمريكا مقابله كرد و يا در كسب و كار نمي توان حقيقت را گفت و اين درحالي است كه خداوند به ما وعده است ما را ياري خواهد كرد.

امام جمعه موقت كاشان يكي از مشكلات امروز جامعه را عدم ايمان به وعده هاي الهي دانست و ادامه داد: خداوند مي فرمايد، هركس در راه ما تلاش و كوشش كند ما راه به روي او باز خواهيم كرد، از اين رو امام خميني(ره) مي فرمايد من به دنبال پيروزي نبودم بلكه به دنبال انجام تكليف بودم و امام در انجام وظيفه به وعده الهي ايمان داشت.

وي افزود: امام خميني(ره) در دوران هشت دفاع مقدس مي فرمايد ما مأمور به وظيفه و مأمور به تكليف هستيم نه مأمور به پيروزي، چرا كه نتيجه را خدا مي دهد و ما در اين راه بايد به وظيفه خود عمل كنيم و خدا نتيجه را به خدا واگذار كنيم.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: انسان براي انفاق به ديگران به دليل اينكه به وعده الهي ايمان ندارد از انفاق كردن پرهيز مي كند و اين در حالي است كه خداوند مي فرمايد آنچه را در خدا انفاق كنيد چندين برابر آن را بر مي گرداند، از اين رو نبايد از حداقل انفاق ها نيز نبايد غافل شد.

وي با اشاره به اينكه هديه خداوند براي بندگانش رايگان نيست و لقمان به دليل ارزش هاي اخلاقي كه داشت مشمول دريافت حكمت الهي شد، به برخي از ارزشهاي اخلاقي لقمان اشاره كرد و افزود: ايمان واقعي به خداوند، فكر زياد، پرهيزكاري، تيزبيني، با حيا بودن، دلسوز مردم بودن، مبارزه با نفس، امانتداري، صداقت و سكوت در امور غير مربوطه از جمله ارزش هاي اخلاقي لقمان بود كه سبب دريافت حكمت الهي شد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات