۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۶۴۳۱۱
حجت الاسلام جبرئیلی:

ایجاد ارتباط با سایر مذاهب مبتنی بر تبیین دقیق مبانی شیعه است

رییس کمیسیون کلام کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: اگر نقش و نظریات شیعیان در زمینه توسعه علوم اسلامی به ویژه کلام اسلامی به خوبی تبیین شود بی شک علمای مذاهب نسبت به این دیدگاه ها خوشبینانه رفتار خواهند کرد.
حجت الاسلام جبرئیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصفر جبرئیلی رییس کمیسیون کلام کنگره بین المللی نقش شیعه در شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در مراسم اختتامیه این کنگره که  امروز در سالن همایش های مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش پیشوایان معصوم(ع) در تولید و توسعه علوم اسلامی، گفت: خوشبختانه اخیراً از سوی محققان و پژوهشگران دینی کتاب های ارزشمندی به چاپ رسیده است که روایات نبوی در آن ها به خوبی گنجانده شده است.

وی افزود: قرن چهارم زمان رسیدن به شکوفایی کلام، فلسفه و حدیث بوده است، زیرا در این قرن عالمان شیعی بیشترین کار را در این زمینه انجام داده اند.

حجت الاسلام جبرئیلی با اشاره به نقش عالمان شیعی در توسعه علم کلام عنوان کرد: استادان و بزرگان این رشته دینی در قرون اخیر فعالیت های کلامی فراوانی داشته اند که با مطالعه مقالات در این زمینه به آسانی می توان به همه آن ها پی برد؛ جالب توجه است که افراد مستعدی در این زمینه تربیت شده اند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر نقش و نظریات شیعیان در زمینه توسعه علوم اسلامی به ویژه کلام اسلامی به خوبی تبیین شود بی شک علمای مذاهب نسبت به این دیدگاه ها خوشبینانه رفتار خواهند کرد.

وی ابراز کرد: با توجه به گزارشاتی که از تبیین نقش شیعیان در ترویج علوم اسلامی به دست مان می رسد دانسته ایم که اقدامات انجام شده از سوی شیعیان در زمینه کلام اسلامی دیدگاه برخی بزرگان اهل سنت مصر را نسبت به اقدامات شیعیان در این زمینه تغییر داده است.

حجت‌الاسلام جبرئیلی در پایان از بررسی 14 مقاله کلامی در این کمیسیون خبر داد و یادآور شد: این کنگره نقش بسزایی در معرفی شیعیان به جهان اسلام ایفا کرد و امیدواریم این کار ادامه پیدا کند./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات