۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۶۴۱۵۹

کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی آغاز به کار کرد

کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تحت اشراف حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و علمای مذاهب اسلامی و میهمانان بین المللی در قم ‌آغاز شد.
افتتاحیه کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تحت اشراف حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و علمای مذاهب اسلامی و مهمانان بین المللی در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیات اعرافی و حجت الاسلام رضایی اصفهانی دبیر کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در این مراسم به سخنرانی می پردازند.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی در ابتدای این کنگره ضمن خیرمقدم گویی به حاضران در جلسه به تشریح گزارش اجرایی این کنگره پرداخت و گفت: نویسندگان در این کنگره از 20 ملیت مختلف، 120 نفر از 50 کشور از آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا و فرق مختلف اهل سنت و شیعه پژوهان غیر ایرانی در این کنگره شرکت کرده اند.

همچنین رونمایی از آثار و تألیفات کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و آیات اعرافی و اراکی از برنامه های این کنگره است.

گفتنی است، از هزار نسخه خطی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که حاصل تعامل با کتابخانه های بزرگ کشور است، نیز رونمایی خواهد شد./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات