۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۶۴۰۰۸
همزمان با ماه رمضان؛

۱۴۰۰ روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال هزار و ۴۰۰ روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از اعزام هزار و 400 مبلغ به سراسر استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: روحانیان مبلغ و مبلغه بومی و اعزامی از حوزه علمیه مشهد و قم به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این روحانیان به‌منظور بهره‌گیری هرچه بهتر از ظرفیت‌های مذهبی در ایام ماه رمضان به سراسر روستاها، شهرستان‌ها و مناطق محروم استان اعزام می‌شوند، اضافه کرد: ماه مبارک رمضان امسال تعداد مبلغان اعزامی نسبت به سال گذشته ۵۰۰ نفر اضافه شده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این تعداد مبلغ اعزامی در ماه رمضان بر اساس نیاز استان در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: این روحانیان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها به تفسیر قرآن، برپایی سه نوبت نماز جماعت، احکام و تبلیغ دین، ارائه خدمات فرهنگی، درس اخلاق، سخنرانی مسائل روز و... می‌پردازند.

وی با بیان اینکه پیش از اعزام این روحانیان به مساجد همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش با هدف آماده‌سازی، ارائه سرفصل‌های آموزشی به مبلغان، بیان اهمیت و جایگاه ائمه جماعت در تبیین مسائل اقتصاد مقاومتی، ایجاد وحدت رویه تبلیغی بین روحانیان و تجدید روحیه مبلغان اعزامی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان امسال از برخی روحانیان همچون آیت‌الله حسینی خراسانی، آیت‌الله رحمانی، آیت‌الله ابراهیمی، آیت‌الله دهقان و آیت‌الله حسینی آملی به‌منظور تفسیر قرآن در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی دعوت شده است.

گفتنی است، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های عبادی و مذهبی در هزار و 176 باب مسجد و حسینیه و 154 امامزاده و بقعه متبرکه موجود در شهرها و روستاهای خراسان شمالی با شرکت اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات