۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۶۳۷۶۸
مدیرکل سیاسی وزارت کشور خبر داد؛

برگزاری همایش تحزب و توسعه با سخنرانی رحمانی فضلی

مدیرکل سیاسی وزارت کشور از برگزاری همایش تحزب و توسعه با سخرانی وزیر کشور و معاون سیاسی وزارت کشور خبر داد.
وزارت کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور امروز در نشست خبری همایش علمی «تحزب و توسعه» که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: توجه به تحزب تخصصی و حرفه‌ای اصل مهمی است.

وی افزود: همایش علمی تحزب و توسعه پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت 9:30 صبح با سخنرانی اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار می‌شود.

دبیر کمیسیون ماده ده قانون احزاب با بیان اینکه فراخوان عمومی نداشتیم، اظهار داشت: فراخوان صرفا برای خبرگان و فعالان سیاسی در این عرصه بوده که از نقطه نظرات آنها استفاده شود، در این همایش از مشارکت خانه احزاب و انجمن علوم سیاسی استفاده می‌شود.

وی درباره اهداف برگزاری این همایش، گفت: از جمله اهداف این همایش ارتقا، آسیب‌شناسی، ایجاد کارآمدی، اجرای منشور گفت وگوی سیاسی، استفاده از تجربیات علمی و عملی سایر کشورها درباره تحزب است.

دبیر کمیسیون ماده ده قانون احزاب، با بیان اینکه احیای خانه احزاب، اختصاص یارانه، اجرای قانون جدید و نظارت بر عملکرد احزاب از جمله اقدامات حوزه سیاسی وزارت کشور است، افزود: تعدادی از احزاب خود را با قانون جدید مطابق نکردند که باید آسیب‌شناسی شود.

سرمست با بیان این که در این دولت فرآیند اجابت درخواست احزاب تسهیل شده و 340 مورد دفتر فرعی احزاب در شهرستان‌ها تاسیس شده است، ابراز کرد: تا امروز با 37 مورد موافقت تقاضای تاسیس و 26 مورد موافقت صدور پروانه برای احزاب داشتیم که همه گرایش‌های سیاسی را دربر می‌گیرد.

وی درباره موانع فعالیت حزبی، اظهار داشت: موانع تاریخی و حقوقی، فعالیت‌های پنهان، فصلی بودن احزاب از جمله موانع فعالیت احزاب است.

دبیر کمیسیون ماده ده قانون احزاب، ابراز کرد: اینکه در کشور 250 حزب وجود داشته باشد جای سوال دارد، برخی احزاب خود را با قانون جدید تطبیق ندادند که اگر تا 14 خرداد اقدام نکنند پروانه آنها لغو خواهد شد./۸۱۳/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات