۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۶۳۷۶۱

آیت الله غریفی بر لزوم پرهیز از شعارزدگی در عرصه کشورداری تاکید کرد

عضو ارشد هیأت کبار علمای بحرین با تاکید بر لزوم پرهیز از شعارزدگی، دوری از خشونت و افراط گرایی را راهکار تحقق مطالبات مردمی دانست.
آیت الله غریفی از علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالله الغریفی از علمای طراز اول بحرین در سخنانی در مسجد امام صادق(ع) منطقه قفول با اعلام آنکه اقدام مسالمت آمیز تنها گزینه برای تحقق مطالبات مردمی است، استفاده از ادبیات افراطی و ترویج دهنده خشونت را به شدت محکوم کرد.

آیت الله غریفی در سخنانی در مسجد امام صادق(ع) پرهیز از شعارزدگی و التزام عملی به وعده‌ها را سنگ بنای حراست از کشور در بعد دینی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دانسته و گفت: گفتمان ما همواره بر اقدامات مسالمت آمیز متکی بوده و از این رو هر منطق دیگری در نزد ما مردود است.

وی افزود: ما برای کشورمان دوری از اختلاف‌ها، کدورت‌ها، ناراحتی‌ها و بحران‌ها و مشکلات را می‌خواهیم و هر تلاشی از سوی گروه‌ها و جناح‌ها در این مسیر نشان از علاقه صادقانه آنان به مصلحت و منفعت بحرین دارد.

امام جماعت منطقه قفول بحرین در بخش دیگری از سخنان خود تشریک مساعی و وحدت مردم و جریان‌های سیاسی را برای ساخت کشوری همدل، متکی بر وحدت و برابری، شکوفایی، برخوردار از امنیت و عدالت و صلح ضروری دانست.

آیت الله غریفی خاطر نشان کرد: همانگونه که خود را در برابر سرنوشت کشور مسؤول می‌دانیم، سایر نهادها، جریان‌ها، گروه‌ها و سازمان‌ها را نیز در هر سمتی چه دینی، مذهبی و چه فرهنگی و سیاسی در تعیین سرنوشت کشور مسؤول دانسته و باید نسبت به آینده کشور پاسخگو باشند.

عضو ارشد کبار علمای بحرین با هشدار نسبت به افزایش گفتمان افراط گرایی و متعصبانه مبتنی بر تبعیض و نیز استفاده از ادبیات فتنه انگیزانه در میان مردم اظهار داشت: اینگونه سخن گفتن به وحدت مردمی آسیب جدی وارد ساخته و ضمن تعضیف یکپارچگی ملّی، بحران‌ها را نیز تشدید می‌کند.

ور در پایان تصریح کرد که «محاسبه نفس» نه تنها در عرصه اخلاق و کنش فردی بلکه در عرصه جمعی و کنش اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا با استفاده از الگوی نقدپذیری بسیاری از اشتباهات جبران می‌شود اما تبرئه کردن خود و متوجه ساختن انگشت اتهام به سوی دیگران تنها مشکلات را تشدید می‌کند./981/ب902/ر

ارسال نظرات