۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۶۳۷۲۹
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی:

خاطرات آزادگان به نسل آینده منتقل شود

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: از خاطرات دوران دفاع مقدس و آزادگانی باهوش و صبور نظیر آقای طحانیان برای انتقال به نسل آینده استفاده شود.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی شامگاه یک شنبه در آیین رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام ره» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: خاطره برخورد آقای طحانیان آزاده سرافراز کشورمان با آن خبرنگار زن خارجی برای رعایت حجاب یک فیلم یا خیال نیست بلکه واقعیت و حقیقتی است که بر احکام اسلام تاکید داشت.

وی افزود: مصاحبه این نوجوان 13 ساله با خبرنگار زن خارجی به شرط حجاب او نشان از عزت و ایمان آزادگان ما داشت که در دنیا بازتاب خبری زیادی بر جای گذاشت و فراموش نشدنی است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه این عزت نوجوان 13 ساله افتخاری برای کشورمان است، عنوان کرد: زمانی که مردم این خبر را شنیدند بر خود بالیدند که یک نوجوان 13 ساله هم وطن آنها با وجود فشار روانی دشمن با ایمان، شجاعت و صراحت برخورد کرده است.

حداد عادل در ادامه با بیان اینکه داستان اشخاصی همچون آقای طحانیان درسی است که اثرات مثبت آن از ده رمان تخیلی بسیار بیشتر است، ابراز کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در تقریظ بر کتاب نوشته‌اند آقای طحانیان با هوش و صبر خود با آن خبرنگار رفتاری سنجیده و درست داشتند و این حقیقی است که برای دنیا حرف داشت.

وی با تشکر از نویسنده و منتشرکنندگان این کتاب، گفت: مطالعه چنین کتاب‌هایی برای امثال بنده بسیار مفید است چراکه ما را به حال و هوای آن دوران پرافتخار و ارزشی برده و به ما درس می‌دهد، تلاش کنیم این خاطرات را به نسل آینده نیز انتقال دهیم.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: جوانان و نوجوانان خانواده‌های مذهبی از شهدایی نظیر ابراهیم هادی، حججی یا آزادگانی نظیر آقای طحانیان الگوگیری می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها می‌توانند جمعیت زیادی را هدایت کنند بنابراین از چنین سرمایه‌هایی باید استفاده لازم را کرد.

حداد عادل با بیان اینکه در قرآن همواره بر استقامت بر حق سفارش شده است، گفت: وارد شدن در مسیر حق ساده اما صبر بر آن بسیار مشکل است، ما افراد انقلابی زیادی داشتیم که نتوانستند در مسیر حق دوام بیاورند بنابراین امروز آنها با گذشته شان متفاوت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که انسان وارد مسیر حق می‌شود انواع وسوسه‌ها از طریق شهوت، ثروت، قدرت، شهرت یا هوای نفس او را فریب می‌دهد اینجاست که صبر و استقامت معنای خود را نشان می‌دهد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات