۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۶۳۱۹۹
آیت الله نوری همدانی:

حوزه به مباحث مهدویت و پاسخگویی به شبهات اهتمام داشته باشد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت مباحث مهدویت گفت: حوزه های علمیه باید به مباحث مربوط به مهدویت و پاسخگویی به شبهات در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشد.
درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد پربرکت امام عصر(عج) گفت: مسائل مربوط به ظهور و مهدویت بسیار مهم هستند و جا داشت که در حوزه درسی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی افزود: از زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شده و رسالت خود را انجام داد تا امام یازدهم عنایت داشتند که درباره امام زمان(عج) مسائلی فرموده باشند، اگر این روایات جمع شوند به هزاران روایت می رسد و هیچ امامی نداریم که درباره امام زمان(عج) مطلبی نفرموده باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اهل بیت(ع) درباره علائم ظهور، کیفیت آن و نحوه حکومت عدل الهی مطالبی را بیان کرده اند، اظهار داشت: این فرمایشات برای این بوده که مردم آمادگی داشته باشند و وظایف خود را بدانند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه باید به مباحث مربوط به مهدویت و پاسخگویی به شبهات در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشد چرا که طلاب و روحانیت سر سفره امام زمان(عج) نشسته اند و باید به عنوان سرباز ایشان ادای دین کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که علمای بزرگی مانند شیخ کلینی، شیخ صدوق و شیخ طوسی در زمینه انتشار اخبار اهل بیت(ع) قیام کردند، ابراز داشت: تمام تلاش علما این بوده که مکتب زنده بماند.

وی عنوان کرد: عده ای از بزرگان نیز در زمینه کلامی و اعتقادی فعالیت های گسترده ای کردند و به شبهات پاسخ دادند و نگذاشتند که برخی با شبهات را به حاشیه برانند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) می فرماید که ما از حال شیعیان خود غافل نیستیم اگر توجه ما نباشد دشمنان آن ها را از بین می برند، اگر شیعیان اجتماع قلوب داشته باشند سعادت ملاقات ما را خواهند داشت و اختلاف سبب تأخیر در ظهور می شود./1323/

ارسال نظرات