۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۶۳۰۷۸
وزیر اوقاف مصر:

جریان‌های افراطی خطر جدی برای اسلام و حکومت‌ها به شمار می‌آیند

وزیر اوقاف مصر نسبت به خطر جریان‌های تکفیری و افراطی برای اسلام و حکومت ها هشدار داده و خواستار مبارزه با افراط گرایی شد.
محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در سخنانی در جمع اعضای حزب الوفد بر ضرورت پذیرش رأی و نظر مخالفان و منتقدان تاکید کرد.

شیخ جمعه در این دیدار گفت: برخی حاضر به تحمل نقد نبوده و دوست دارند که تنها یک صدا در جامعه طنین انداز شود در حالی که اعتقاد به یک مساله سیاسی و یا اجتماعی باید با اعتقاد به اهمیت تنوع نظرات در جامعه اسلامی همراه باشد.

وی افزود: اسلام یک دین عقلانی مبتنی بر مصلحت مسلمانان است از این رو باید در چهارچوب عقل و اندیشه اسلامی تلاش و کوشش کنیم و منتقدان نیز باید با انصاف سخن بگویند.

وزیر اوقاف مصر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار کتاب «حمایت از کلیسا در اسلام» به 11 زبان خاطر نشان کرد: اساس دین بر پذیرش تنوع اندیشه است و اسلام نیز این نظر را می‌پذیرد.

عالم اهل سنت مصر اظهار داشت: گسترش افکار افراطی و خشونت‌ طلب که در دوران کنونی گسترش یافته نتیجه ناآگاهی جوانان به دین و متون اسلامی است.

شیخ جمعه تصریح کرد: هر جریان دینی که ترویج دهنده اندیشه‌های رادیکالی هستند نه تنها برای حکومت بلکه برای دین اسلام نیز یک خطر جدی به شمار می‌آیند و باید با اینگونه اندیشه‌ها مبارزه کرد./981/ب902/ر

ارسال نظرات