۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۲۷۷۸
از ۱۳ تا ۱۵ شعبان برگزار می شود؛

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف انتظار از سوی حوزه علمیه فیضیه مازندران

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف انتظار همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) خبر داد.
آیت الله فاضل استرآبادی(ره)

حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف انتظار همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) خبر داد.

وی با بیان این که این مراسم معنوی و با فضیلت هر ساله از سوی آیت الله فاضل استرآبادی(ره)، مسؤول فقید مدرسه علمیه فیضیه با حضور اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار می شد، افزود: به منظور حفظ آن سنت حسنه که یادگار ارزشمند آن عالم وارسته است، امسال نیز این مراسم معنوی به منظور تعجیل در ظهور امام زمان(عج) برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با تأکید بر این که مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی(ره) بر ضرورت برگزاری این مراسم معنوی تأکید بسیاری داشتند، خاطرنشان کرد: امروز حفظ و تقویت این یادگار ارزشمند معنوی یک ضرورت است.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله فاضل پس از فراغت از دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سال 63 هر ساله اعتکاف را در مساجد بابل برگزار می کردند، گفت: ایشان همچنین اعتکاف انتظار را نیز حدود پنج سال است که آغاز کردند و هر ساله نیز در مسجد جامع بابل برگزار می کردند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که در حال حاضر و در دوران فقدان آیت الله فاضل استرآبادی(ره) این مراسم معنوی از سوی حجت الاسلام محمد رضا فاضل، فرزند مرحوم آیت الله فاضل(ره) برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران همچنین در ادامه افزود: آیت الله فاضل استرآبادی(ره) اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان را نیز حدود ده سال است که هر ساله در شهرهای مختلف استان و قم اجرا می کردند. 

حجت الاسلام قنبری با بیان این که صاحب اصلی حوزه های علیه حضرت ولی عصر(عج) هستند، افزود: طلاب نیز سربازان آن حضرت به شمار می روند و یکی از وظایف مهم طلاب دعا برای تعجیل در ظهور آن حضرت است.

وی با بیان این که مراسم معنوی و با فضیلت اعتکاف انتظار امروز به یک الگوی ارزشمند میان مدارس علمیه و طلاب تبدیل شده است، تصریح کرد: طلاب حوزه به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) باید با حضور پرشور و گسترده در این مراسم با فضیلت بخشی از دین خود را به آن حضرت ادا کنند.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که این مراسم معنوی از دوشنبه دهم مصادف با 13 شعبان تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت مصادف با 15 شعبان به مدت سه روز در مسجد کاظم بیک بابل برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم پرفیض طلاب از ظرفیت اساتید و علمای برجسته حوزه نیز بهره خواهند برد.

حجت الاسلام قنبری همچنین به حضور گسترده طلاب در مراسم معنوی اعتکاف انتظار مدرسه علمیه فیضیه مازندران اشاره کرد و گفت: امسال نیز به طور حتم شاهد حضور گسترده سربازان حضرت ولی عصر(عج) در این مراسم پرفیض خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که انتظار فرج به معنای آماده شدن برای تحقق وعده الهی است، خاطرنشان کرد: در این میان نقش حوزه های علمیه و به ویژه طلاب به عنوان سربازان حضرت در جهت فراهم کردن بسترهای ظهور بسیار حائز اهمیت است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با تأکید براین که باید سطح آگاهی و معرفت مردم نسبت به موضوع انتظار و ظهور حضرت تقویت شود و این وظیفه طلاب و روحانیان است، تصریح کرد: حوزویان می توانند با تقویت آگاهی مردم از بروز انحراف در مسأله مهدویت و انتظار جلوگیری کنند./۱۳۱۳/ت303/ب1

ارسال نظرات