۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۶۲۷۴۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مسؤولیت های مهم به جوانان سپرده شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید مسؤولیت‌های مهم به جوانان سپرده شود، در اول انقلاب این جوانان بودند که انقلاب را به پیروزی رسانده و آن را اداره کردند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هشتم اردیبهشت ماه سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان خاطرنشان کرد: باید مسؤولیت‌های مهم به جوانان سپرده شود، در اول انقلاب این جوانان بودند که انقلاب را به پیروزی رسانده و آن را اداره کردند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید ایثار کرده و عرصه را برای جوانان باز بگذارند، گفت: جوانان باید با انگیزه، قدرت و تدین این مسؤولیت را بر عهده گرفته و با تمام توان برای انجام وظایف تلاش کنند.

امام جمعه ارومیه در ادامه 12 اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم را تبریک گفت و افزود: معلمی شغل انبیا و خداوند بوده و مقام بسیاری والایی است و در جامعه باید به مقام معلمان توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر احترام مسؤولان و مردم به جایگاه معلمان تأکید کرد و گفت: معلمان نیز باید به تربیت جوانان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک روز شوراها از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه خواست تا با همکاری شهرداری مشکلات شهر را حل کنند.

کارگران می توانند موجب چرخش اقتصادی شوند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی موعود، گفت: مسأله ظهور مسأله ای بسیار مهم راست و نباید از آن غافل شد چراکه تاکید روایت مختلف به ظهور، بیهوده نبوده است.

وی تأکید کرد: چهارشنبه نیمه شعبان است و باید در این روز شادی خود را نشان دهیم و شهر را تزیین کنیم؛ افزون بر مسؤولان خود مردم نیز کوچه و بازار را تزئین کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع جامعه قرآنی کشور اظهار کرد: اهل قرآن باید در مقابل گمراهان و کفار بایستند، همانند جمهوری اسلامی ایران که در مقابل کشورهای کافر ایستاده است چراکه کشورهای بیگانه در تلاشند که به ایران صدمه بزنند ولی هرگز پیروز نمی‌شوند.

وی اذعان داشت: برخلاف ایران، عربستان با کشورهای کافر رابطه برقرار و از دستورات آنان اطاعت می‌کند؛ مسلمانی که با کفار رابطه برقرار می‌کند سبب خشم خداوند می‌شود و کسانی که به خداوند ایمان‌دارند با این افراد ارتباط برقرار نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه ایمان باید با عمل همراه باشد، افزود: اگر ایمان همراه با عمل نباشد فایده‌ای ندارد و ایمان راستین نیست.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با تبریک هفته کارگر، گفت: کار کردن حلال در اسلام از عبادت‌ها است و کسانی که کار می‌کنند همانند کسانی هستند که در راه خداوند جهاد می‌کند کاگران سبب چرخش اقتصادی کشور می‌شوند، مسؤولان باید به کارگران کمک و مشکلات آن‌ها را حل کنند./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات