۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۶۱۹۰۹
حجت‌الاسلام مازنی:

پویش‌های اجتماعی برای حمایت از کالای ایرانی راه‌اندازی شود

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان این که باید پویش‌های اجتماعی برای حمایت از کالای ایرانی راه‌اندازی شود، گفت: توضیحاتی که رهبر معظم انقلاب درباره این شعار فرمودند راه را بر تفسیر به رأی یا برداشت‌های غلط بست و نیازی به تبیین و تشریح بیشتر ندارد.
حجت الاسلام احمد مازنی

حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حمایت از کالای ایرانی را یکی از کاربردی‌ترین و عملیاتی‌ترین شعارهای رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: وقتی این شعار را با شعارهای سال‌های دیگر مقایسه می‌کنیم، بیشتر شعارها جنبه زیرساختی داشته است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شعار حمایت از کالای ایرانی امری است که برای هر کسی قابل فهم است و همه متوجه می‌شوند که منظور از این شعار خرید کالای ایرانی و حمایت از آن است.

وی با اشاره به توضیحاتی که رهبر معظم انقلاب درباره شعار سال دادند، اظهار داشت: این توضیحات باعث شد تفسیر به رأی یا برداشت‌های متفاوتی پس از آن وجود نداشته باشد؛ برای مثال رهبر معظم انقلاب بر کیفیت، فراوانی تولید و تأمین نیاز داخل، همت و تعصب نسبت به کالای ایرانی تأکید کردند؛ این‌ها نکاتی است که به تفسیر بیشتر نیاز ندارد و سخنان رهبر معظم انقلاب همه مسائل را پاسخ گفته است.

حجت الاسلام مازنی با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی مسأله روشنی است در پاسخ به اینکه در این مسیر چه کارهایی باید انجام داد، گفت: حرکتی در سطح نهادهای مدنی باید شکل بگیرد، روزنامه‌ها، فضای مجازی، صدا و سیما، احزاب، انجمن‌ها و تشکل‌ها باید این مسأله را به بحث و گفت‌وگو بگذارند و به دور از نزاع‌های جناحی و تنگ‌نظری‌هایی که بعضاً حاکم است روی این مسأله کار کنند و به صورت عملی بر این مسأله تعصب داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در خریدهایمان از فروشنده بپرسیم تا مطمئن شویم کالایی که خریداری می‌کنیم تولید داخل است؛ از خریدهای جزئی باید تعصب داشته باشیم و اقدام کنیم مگر در مواردی که نوع ایرانی از کالای مورد نظر ما در بازار موجود نباشد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت کمپین‌ها و پویش‌ها در جامعه امروز ابراز داشت: پویش‌های اجتماعی برای حمایت از کالای ایرانی باید راه‌اندازی شود و در این پویش‌ها محصولات ایرانی معرفی شود؛ در دارو، لوازم بهداشتی، مواد غذایی، پوشاک، لوازم التحریر و تمام اقلام فرهنگی و دیگر موارد پویش‌هایی راه‌اندازی شود و از کالای ایرانی حمایت شود.

وی از تولید کنندگان خواست: از طریق ابزار اطلاع‌رسانی شبکه‌های اجتماعی کالای خود را تبلیغ کنند، نحوه انتقال سریع‌تر و آسان‌تری برای رساندن کالاهای خود به دست مردم را پیدا کنند؛ مردم کیفیت و سرعت می‌خواهند، عرق ملی دارند و دوست دارند که محصول هموطن خودشان را خریداری کنند، اما باید بدانند که هموطن تولید کننده نیز به فکر هموطن مصرف کننده هست.

حجت الاسلام مازنی تأکید کرد: از من به عنوان یک هموطن توقع است که محصول ساخت دست هموطن خود را بخرم و من هم از هموطن خود توقع دارم که محصولی خوب ارائه کند، امید است که محصولات ایرانی هر روز بهتر از دیروز باشد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات