۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۶۱۱۴۲
حجت الاسلام والمسلمین رضایی:

دولت اعتبار مسکن محرومان را تأمین کند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با تشریح فعالیت ها و وظایف این بنیاد گفت: اگر دولت اعتبار کار را تأمین کند بنیاد مسکن نسبت به اجرای همه طرح ها آمادگی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد‌علی رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در سخرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان این که یکی از اموری که حضرت امام بسیار توجه داشتند رفع دغدغه محرومان بود، گفت: به همین مناسب در 21 فروردین سال 58 فرمانی صادر کردند و خانه سازی برای محرومان را مورد توجه قرار دادند.

وی افزود: امام فرمودند که همه محرومان باید خانه داشته باشد و بر دولت اسلامی است که برای این مسأله مهم چاره ای بیندیشند و مردم نیز باید همکاری کنند، ایشان حسابی با شماره 100 افتتاح واعلام کردند کسانی که می توانند باید برای ساخت مسکن محرومان کمک کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی قشر محروم مسأله مسکن است، در کشور هزار و 245 شهر داریم که هزار و 50 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت دارند، بر اساس آمار سال 95 حدود 80 میلیون جمعیت در 24 میلیون خانوار زندگی می کنند اما تعداد خانه های مسکونی که مردم مستقر هستند 22 میلیون و 800 هزار واحد است. 

وی ادامه داد: هنوز تعداد بسیاری از مردم نیازمند مسکن هستند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که از برکت  حساب 100 فعالیت خود را شروع کرده هر ساله 100 هزار مسکن می سازد، خیرین مسکن ساز که تشکیل شده و مردم همت دارند حدود 30 هزار در سال است اما این موارد نمی تواند جبران کمبود مسکن محرومان کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ابراز داشت: انتظار داریم مردم کمک کنند و بیش از آن که تا کنون فعالیت داشتند به محرومان و مستمندان یاری برسانند، از رسالت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت در روستاها است، در کشور 39 هزار و 465 روستای بالای 20 خانوار داریم که در 37هزار  و 780 روستا طرح های خوبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: اگر دولت اعتبار کار را تأمین کند بنیاد مسکن نسبت به اجرای همه طرح ها آمادگی دارد، تا به امروز 60 میلیون متر مربع آسفالت در 7 هزار و 500 روستا و 8 هزار و 500 کیلومتر اجرا شده است،  وظیفه دیگر سند مالکیت روستایی است که بیش از 3 میلیون سند صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: خدمات فنی صدور پروانه خانه های روستایی 2 میلیون و 277 هزار مورد بوده است، در کشور باید خانه های روستایی کم دوام بازسازی شود؛ حدود 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که غالبا کم دوام هستند.

وی اضافه کرد: تا کنون 2 میلیون 168 هزار خانه بازسازی و بهسازی شده است، نظام فنی مهندسی توسط بنیاد مسکن در روستاها مستقر است و بیش از 11 هزار نفر بر ساخت و ساز روستایی نظارت دارند، بازسازی مناطق آسیب دیده از حادثه های طبیعی کار دیگر بنیاد مسکن انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که در زلزله های سال گذشته 124 هزار واحد آسیب دیده اند، گفت: 62 هزار و 663 نیازمند تعمیر بوده و 62 هزار و 248 واحد نیازمند احداث است، خوشبختانه کار ساخت و ساز در این مناطق به صورت جدی دنبال می شود و تعمیری ها در شرف اتمام است و امیدواریم که احداثی نیز امسال به پایان برسد.

وی افزود: مردم نیز باید کمک کنند تا بتوان بیشتر به محرومان خدمت رسانی کرد، خواسته دیگر ما از دولت است که قبل از این که حادثه ای پیش بیاید کمک کند تا خانه ها کم بازسازی و بهسازی شوند چرا که پیشگیری بهتر از معالجه است./1323/

ارسال نظرات