۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۶۱۱۳۷
حجت الاسلام علوی تهرانی:

دروغ گفتن یکی از خصلت‎های منافق است

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه دروغ گفتن یکی از خصلت‎های انسان منافق است، گفت: خداوند از جامعه‌ای راضی می‌شود که مردمان آن اهل دروغ نباشند.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که صبح امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: چهار خصلت است که اگر در فردی باشد اگر از فرق سر تا نوک پا آلوده به گناه باشد خدا همه گناهان را تبدیل به حسنه می‌کند؛ این نشان رحمت وسیع خداوند است که نشان می‌دهد راه‌های تبدیل گناه به حسنات فراهم است.

وی افزود: یکی از آن خصلت‌ها راستگویی است برای آنکه انسان بتواند به این خصلت دست یابد ابتدا باید بداند بدی دروغ به چه میزان است و دیگر خوبی راستگویی را به درستی درک کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) که فرمودند: بارالها، نفاق را از روح و قلب من دور کن، ابراز کرد: حضرت در دعای خویش از خداوند درخواست می‌کنند که زبانشان را از کذب پاک بدارد؛ از کلام رسول خدا مشخص می‌شود دروغ و نفاق با یکدیگر مرتبط هستند.

رییس بنیاد فارس المومنین یکی از مهمترین اهداف امام زمان(عج) را هنگام ظهور نابودی کذب و دروغ بیان کرد و اظهار داشت: روایت است که امام زمان(عج) هنگام ظهور ظلم و جور را نابود می‌کند یکی از مصادیق ظلم و جور دروغ و افترا است. متاسفانه امروز جامعه اسلامی به شدت دچار این خصلت زشت شده است.

وی بدترین گناه را دروغ بیان کرد و گفت: خداوند دروغگو را دشمن خود می‌داند این تنها گناهی است که انسان با خداوند دشمنی می‌کند شدت گناه دروغ از ربا نیز بالاتر است. همه ادیان نسبت به دروغ حساس بودند تا انجام نشود. انسان مومن شاید دزدی کند ولی هرگز دروغ نمی‌گوید.

حجت الاسلام علوی تهرانی درباره آثار سوء دروغ، عنوان کرد: خداوند انسان دروغگو را تهدید می‌کند و می‌فرماید: وای به حال دروغگویان؛ خداوند دروغگو را لعنت می‌کند. انسان‌های دروغگو تحت تسلط شیطان هستند ابلیس بر همه انسان‌ها سلطه ندارد مگر انسان‌هایی که از خدا رویگردان باشند. طبق صریح آیات قرآن کریم؛ شیاطین بر دروغگویان نازل می‌شوند.

رییس بنیاد فارس المومنین ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: همه ما اهل بیت(ع) سفینه نجات هستیم اما کشتی امام حسین(ع) از همه سریع‌تر بوده و چراغ هدایت است اما برخی از این چراغ بهره نمی‌برند و آنان ناسپاسان و دروغگویان هستند؛ خداوند هدایت نمی‌کند کسانی را که اهل اسراف و دروغ هستند. اهالی جهنم از دروغگو به خدا پناه می‌برند.

وی دروغ گفتن ایمان را نابود می‌کند، ابراز کرد: منافع دنیوی نباید باعث دروغ گفتن شود اگر جامعه بخواهد رضایت خداوند را جلب کند ابتدا باید دروغ در آن جامعه نابود شود. امام زمان در جامعه‌ای حکومت می‌کند که دروغ در آن جامعه وجود نداشته باشد. مدعیان و محبان اهل بیت(ع) باید تلاش کنند دروغ را در جامعه اسلامی نابود کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: خداوند می‌فرماید: به منافقان بشارت بده که برای آنان عذابی الیم وجود دارد و در پایین‌ترین درجه جهنم هستند اینان هرگز یاری کننده ندارند و از رحمت خداوند به درو هستند. خدا هرگز آنان را مورد مغفرت قرار نمی‌دهد.

رییس بنیاد فارس المومنین درباره خصوصیات منافقان، خاطرنشان کرد: دروغ گفتن یکی از خصلت‎های انسان منافق است. هدف و ماموریت امام زمان(عج) از بین بردن دروغ است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات