۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۹۴۹
مدیر حوزه علمیه ابوذر:

استفاده از پیام‌رسان‌ها جزئی از فرهنگ عمومی شده است

حجت‌الاسلام محمد مطلبی گفت: فیلتر کردن شبکه‌های پیام‌رسان خارجی از جمله تلگرام این گونه نیست که محدودیت ایجاد کند، بلکه یک مصونیت است، مصونیتی که متولی حکومت اسلامی باید این مهم را ایجاد کند.
پیام رسان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مطلبی مدیر حوزه علمیه ابوذر با تأکید بر اینکه آسیب‌ها و ضررهای شبکه پیام‌رسان تلگرام از فواید آن بیشتر است، ابراز داشت: آسیب‌هایی که تلگرام به منافع ملی کشور زده است، قابل چشم‌پوشی نیست، اینکه اطلاعان دیگران به راحتی در اختیار شبکه‌های جاسوسی بیگانگان قرار بگیرد، قطعاً به صلاح و مصلحت نیست.

وی افزود: استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان خارجی به عنوان جایگزین می‌تواند مطرح شود، زیرا بالاخره استفاده از این پیام‌رسان‌ها جزئی از فرهنگ عمومی شده است، البته باید پیام‌رسان داخلی ارتقا یابد و سطح عملکرد خود را حتی بالاتر از تلگرام قرار دهد.

حجت‌الاسلام مطلبی با بیان اینکه از منظر عقل، ایرانی بودن و حتی شریعت حکم می‌کند که از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی استفاده شود، خاطرنشان کرد: بدیهی است که یک نیاز است و نباید یکسری چیزها در اختیار باشد که هر کس بتواند راحت از آن استفاده کند، مسئولان، متخصصان، کارشناسان و بزرگ‌ترها که آسیب‌های این پیام‌رسان‌ها را می‌بینند باید به مردم توضیح دهند.

وی ادامه داد: معنایش این نیست که بگوییم باید آزادی باشد و در اختیار مردم باشد یا خود مردم باید به این برسند که چه آسیب‌هایی می‌تواند داشته باشد، در حالی که شاید مردم نتوانند به این آسیب‌ها برسند، پس باید به جامعه اطلاع‌رسانی شود.

مدیر حوزه علمیه ابوذر تصریح کرد: فیلتر کردن شبکه‌های اینچنینی این گونه نیست که محدودیت ایجاد کند، بلکه یک مصونیت است، مصونیتی که متولی حکومت اسلامی باید این مهم را ایجاد کند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات