۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۶۰۷۱۳
آيت الله نمازي:

كار در بهزيستي يك جهاد مقدس است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: ارتباط و تعامل با افراد ضعيف و داراي مشكلات جسمي، روحي و رواني داراي اجر و پاداش مضاعف و فعاليت در بهزيستي به دليل عاطفي و روحي يك جهاد مقدس است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي صبح امروز در ديدار كاركنان اداره بهزيستي شهرستان كاشان با تبريك ماه رجب و مبعث پيامبراكرم(ص)، گفت: فعاليت در حوزه بهزيستي براي مددجويان تحت پوشش كار ارزشي و مقدس است.

وي مسؤوليت كاركنان بهزيستي را مسؤوليت سنگيني خواند و افزود: ارتباط و تعامل با افراد ضعيف و داراي مشكلات جسمي و روحي و رواني داراي اجر و پاداش مضاعف و فعاليت در بهزيستي به دليل عاطفي و روحي يك جهاد مقدس است.

آيت الله نمازي اظهار داشت: مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي از جمله افراد ضعيف جامعه هستند كه نياز به پشتيباني و رسيدگي و مراقبت هاي مادي و معنوي بهزيستي دارند و اين توفيق بزرگ الهي است كه انگيزه و شوق خدمت به مددجويان تحت پوشش را به شما كاركنان بهزيستي داده است.

وي با اشاره به اينكه مراقبت و نگهداري از يك فرزند معلول در محيط خانواده مشكلات بسياري دارد، گفت: نگهداري و مراقبت از تعداد زيادي از از معلولين جسمي و روحي و رواني در يك مركز مشكلات زيادتري دارد و كار بسيار سختي است كه در پيشگاه خداوند داراي اجر فراواني است كه قابل محاسبه نيست.

نماينده ولي فقيه در كاشان با تقدير از زحمات و خدمات ارزنده سازمان بهزيستي به جامعه هدف تحت پوشش، ابراز کرد: كار شما در سازمان بهزيستي نزد خداوند كار بزرگ و مقدسي است.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به وجود مشاغل سخت و زيان آور در بين مشاغل ديگر كه در اولويت نخست هستند، گفت: كار در سازمان بهزيستي و خدمات رساني به مددجويان تحت پوشش از جمله كارهاي سخت جامعه است كه مي تواند به لحاظ عاطفي در دراز مدت بر روح و روان كاركنان بهزيستي تأثيرگذار باشد.

به گفته وي، كار در بهزيستي معامله با خدا است و كاركنان بهزيستي نيز چون براي خدمت به خلق مسؤوليت در حوزه بهزيستي را پذيرفته اند خداوند نيز كار آنها را در دنيا و آخرت جبران مي كند.

سيد جواد ثنايي معاون بهزيستي كاشان نيز در ابتداي اين ديدار با گزارشي از فعاليت هاي بهزيستي كاشان، آمار جمعيت مددجويان تحت پوشش بهزيستي در كاشان را بيش از 5 هزار نفر مددجوي داراي پرونده اعلام كرد و گفت: آمار واقعي مددجويان بيش از آمار مددجويان شناسايي شده و داراي پرونده است.

وي افزود: در مراكز مختلف بهزيستي كاشان در حال حاضر بيش از 800 نفر به صورت روزانه و يا  شبانه تحت آموزش و نگهداري و مراقبت هستند كه ماهيانه 360 ميليون تومان يارانه براي دريافت مي كنند كه اين ميزان يارانه دولتي  تنها كفاف حقوق پرسنل را مي دهد و جوابگوي خدمات و نيازهاي متعدد آنها نيست و نيازمند حمايت و كمك خيرين از طريق مشاركت هاي مردمي هستند.

به گفته وي، از 800 نفر مددجوي تحت پوشش 400 نفر مددجوي شبانه روزي ذهني، جسمي حركتي ايزوله، سالمندان و اعصاب روان و 400 نفر روزانه صبح تا ظهر در 11 مركز مختلف آموزش هاي كار درماني و گفتار درماني ، مهارت هاي زندگي، فني و حرفه اي و صنايع دستي را دريافت مي كنند.

ثنايي گفت: بهزيستي سازمان خدماتي است كه بيشتر هزينه مي كند و درآمد اين سازمان در مقابل هزينه هاي عدد ناچيزي است كه با توجه به افزايش آسيب هاي اجتماعي و تصادفات منجر به معلوليت و افزايش جمعيت مددجويان به شدت نيازمند كمك خيرين است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات