۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۶۰۶۶۸
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

تحقق رونق اقتصادی و حمایت از تولید داخل نیازمند عزم ملی است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تنها با شعار دادن نمی توان به تحقق عملی شعار سال امیدوار بود، گفت: مسؤولان در وهله نخست باید خرید هر گونه کالای خارجی به کشور را ممنوع کنند و از مشابه داخلی آن استفاده کنند.
امام جمعه فریدونکنار

حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی بر ضرورت عزم ملی دولت و ملت به منظور تحقق عملی شعار سال تأکید کرد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله و بر اساس رصد وضعیت داخلی و خارجی عنوانی را برای آن سال انتخاب می کنند که نقشه راه کشور است، افزود: متأسفانه برخوردهای شعاری نسبت به نامگذاری ها به عاملی در جهت عدم تحقق عملی این شعارها تبدیل شده است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که در چند سال اخیر محور نامگذاری ها و همچنین سخنرانی های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مسائل اقتصادی بوده است، بیان داشت: این نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دولت و ملت باید در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید کمر همت ببندند، خاطرنشان کرد: نباید شعار امسال همانند برخی مطالبات مقام معظم رهبری بر روی زمین بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اگر می خواهیم کشور در برابر بحران های اقتصادی غرب مصون باقی بماند باید اقتصاد داخلی قوی داشته باشیم، تصریح کرد: تنها راه رسیدن به یک اقتصاد قدرتمند تقویت توان داخلی کشور است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که متأسفانه برخی ها همواره دلبسته بیرون بودند و این دلبستگی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نیز ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: علیرغم بدعهدی های چهار دهه اخیر غربی ها اما باز هم گروهی در داخل تأکید به ارتباط با کشورهای غربی را دارند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در چهل سال اخیر همواره با توطئه، فریب و دشمنی های غربی ها مواجه بودند، تصریح کرد: در سال های اخیر غربی ها به سرکردگی آمریکای جنایت به بهانه های واهی اقدام به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم همه تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران اسلامی، اما قطار انقلاب و نظام اسلامی با سرعت به حرکت خود ادامه داده است، خاطرنشان کرد: تحریم های دشمنان علیه ایران اسلامی بستری را برای رشد و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف فراهم کرد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در گرو بهره مندی مناسب از ظرفیت های داخلی است، تصریح کرد: اگر امروز کشورمان در حوزه های مختلف به پیشرفت های خیره کننده ای دست پیدا کرده به دلیل بهره گیری از  توان داخلی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتماد دولت به توان و پتانسیل جوان ایرانی باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش از توان جوانان با استعداد کشور در بخش ها و عرصه های مختلف استفاده شود تا شاهد شکوفایی و بالندگی ایران اسلامی باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم، تصریح کرد: باید خرید کالای ایرانی به فرهنگ عمومی و غالب کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که تنها با شعار دادن نمی توان به تحقق عملی شعار سال امیدوار بود، بیان داشت: مسؤولان در وهله نخست باید خرید هر گونه کالای خارجی به کشور را ممنوع کنند و از مشابه داخلی آن استفاده کنند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه قاچاق کالا به یک معضل مهم در کشورمان تبدیل شده است، افزود: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته اما هنوز مسؤولان نتوانستند جلوی این موضوع مهم را بگیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که واردات کالاهای غیر ضروری به کشور در طی سال های اخیر نگران کننده است، تصریح کرد: متأسفانه تراز صادرات در سال گذشته نسبت به واردات منفی است و این آمار با شعار سال جدید به شدت در تضاد است.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که برای رونق اقتصادی و حمایت از تولید داخل نیازمند یک عزم ملی هستیم، خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان هر کدام به نوبه در تحقق عملی شعار امسال وظیفه دارند که باید تلاش کنند./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات