۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۶۰۴۹۷
مثلث انحراف(۱)؛

استعمارگران حامی اصلی فرقه قادیانیه هستند

حجت الاسلام علیزاده موسوی نوشت: امروز فرقه قادیانیه در تمامی منطقه شبه قاره هند مانند یک غده سرطانی، گسترش پیدا کرده است و رهبران این فرقه از لندن پیروان خویش را هدایت می‌کنند.
فرقه قادنیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ما وقتی جهان اسلام را بررسی می‌کنیم شاهد یک مثلث انحراف در آن هستیم که هر یک از اضلاع این مثلث، بخشی از جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داده است و آنها عبارتند از: قادیانیه، بهائیت و وهابیت.

1-قادیانیه

یکی از اضلاع این مثلث جریانی است به نام قادیانیه که با جمعیتی بیش از ۵۰۰ میلیون مسلمان، در منطقه شبه قاره فعال است، با این توضیح که شخصی به نام «میرزا غلام احمد خان قادیانی» جریانی را در این منطقه دامن می‌زند و ادعاهایی را دارد که با تمامی اندیشه‌های اسلامی متفاوت و مغایر است!

اولین ادعایی که ایشان می‌کند، مسأله مسیح بودن است. وی می‌گوید: «من مسیح هستم، درست است که مسیح در اندیشه اسلام یا مسیحی عروج کرد یا به صلیب کشیده شد، اما این اتفاق نیفتاد، بلکه در وجود من، مسیح حلول کرده!» این ادعا سبب شد که مسلمانان علیه این ادعا قیام کنند، اما قدرت مقابله پیدا نکردند؛ زیرا انگلیسی‌ها یک حلقه‌ای ایجاد کردند از وی محافظت کردند.

 ادعای دوم ایشان مسأله مهدویت بود: «مهدی موعود(عج) که در روایات فریقین بشارت داده شده  است شخصی نیست جز من!»  دوباره مسلمانان با وی به مبارزه پرداختند و گفتند که این حرف که تو می‌زنی با نشانه‌هایی که از حضرت مهدی(عج) در روایات آمده نمی‌سازد و حرف تو درست نیست، این بار نیز انگلیسی ها از وی حمایت کردند.

 سومین ادعای ایشان، ادعای خاتمیت بود:‌ «درست است که پیامبر گرامی اسلام از دنیا رفت، اما وحی منقطع نشده است و هنوز برای من وحی نازل می‌شود!»، اینجا که رسید می‌بینیم چهره‌ای مانند: ‌«سید ابوالاعلی مودودی» که از چهره‌های بزرگ پاکستان و رییس جماعت اسلامی است کتابی علیه این شخص می‌نویسد به نام «فرقه ضاله قادیانیه»، پس از تألیف این کتاب دادگاه عالی انگلستان سید ابوالاعلی مودودی را با این استدلال که تو به یکی از فرقه‌های اسلامی توهین کرده‌ای به اعدام محکوم می‌کند!

استعمار و قادیانیه

در شبه قاره واژه  تکفیر واژه‌ای مرسوم است، در پاکستان، انسان اطلاعیه‌هایی در و دیوار می‌بیند که بر روی آن نوشته شده: «فلان فرقه کافر است، فلان فرقه مشرک است»، هیچ کس به اینها توجه نمی‌کند، چون همه در منطقه شبه قاره به این فضای تکفیر عادت کرده‌اند، اما یک شخصی مثل مودودی که سی جلد تفسیر قرآن به نام تفهیم القرآن نوشته، هنگام که علیه فرقه قادیانیه کتاب می‌نویسد، توسط انگلیسی‌ها محکوم به اعدام می‌شود، با این استدلال که تو در میان فرقه‌های اسلامی ایجاد اختلاف کردی؟!

پاکستان در سال 1947 از هند بزرگ جدا می‌شود؛ فرقه قادیانیه در پاکستان فرقه ضاله معرفی می‌شود؛ بنابراین در پاکستان که دیگر کسی حق ندارد این فرقه ضاله را ترویج کند و از این رو یکی از نوادگان غلام احمد خان قادیانی به نام «طاهر خان قادیانی» که در آن زمان رییس فرقه قادیانیه بود را از پاکستان بیرون می‌کنند و او مستقیم به لندن می‌رود، امروز فرقه قادیانیه از لندن پیروان خودش را هدایت می‌کند.

در حال حاضر این فرقه در تمامی منطقه شبه قاره هند مانند یک غده سرطانی گسترش پیدا کرده و حتی ادعایشان این است: «که خداوند متعال بخشی از قدرت را به غلام احمد خان واگذار کرده و ایشان قدرت الوهی دارد!، و در آینده آن شخص دوباره خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد». این یک دیدگاه در شبه قاره است.

رویکرد این فرقه انحرافی چیست؟ رویکرد، زبان اردو است برای اینکه مردم بتوانند بفهمند. مردم شبه قاره از حیث سواد خیلی ضعیف‌اند، بنابراین این فرقه در یک فضا و با زبانی تعریف می‌شود که برای مردم قابل فهم باشد، و آن هم زبان اردو است، از این رو کتاب‌های بسیاری توسط آنها در منطقه شبه قاره به این زبان توزیع می‌شود./۹۹۸/ت۳۰۳/

منبع: کتاب «مفهوم شناسی سلفیه» اثر حجت الاسلام علیزاده موسوی، مرکز فقهی ائمه اطهار.

ارسال نظرات