۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۶۰۴۷۹
آيت الله نمازي:

رسانه ملي ‌كالاهای ايراني را تبلیغ كند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: معرفي كالاهاي با كيفيت ايراني از رسانه ملي و استقبال مردم از كالاي با كيفت ايراني نقش مهمي در رونق اقتصادي كشور و به دنبال آن تحقق اقتصاد مقاومتي خواهد داشت.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار اعضاي اتاق اصناف و رييس تعزيرات حكومتي كاشان تبليغ رايگان كالاي با كيفيت ايراني را در رونق اقتصادي و تحقق اقتصاد مقاومتي موثر خواند و گفت: معرفي كالاهاي با كيفيت ايراني از رسانه ملي و استقبال مردم از كالاي با كيفت ايراني نقش مهمي در رونق اقتصادي كشور و به دنبال آن تحقق اقتصاد مقاومتي خواهد داشت.

وي افزود: همانگونه كه معرفي كالاي با كيفيت ايراني از سوي دستگاه هاي حاكميتي سبب تشويق توليدكنندگان داخلي براي توليد كالاي با كيفيت و استقبال مردم از كالاهاي با كيفيت ايراني خواهد شد به همان اندازه معرفي كالاي بي كيفيت ايراني به افكار عمومي سبب خواهد شد تا بازار فروش را در اختيار رقبايي كه كالاي با كيفيت ارائه مي كنند قرار دهد و اين كار تشويق و تنبيه كار باكيفيت و بدون كيفيت است.

آيت الله نمازي از بازرسان خواست تا لوازم خانگي‌ را كه بيشترين خريد خانواده هاي ايراني را به خود اختصاص داده است مورد توجه و بازرسي قرار داده و توليدكنندگاني را كه كالاي با كيفيت توليد مي‌كنند را تشويق و توليدكنندگان كالاهاي بي كيفيت را جريمه كنند.

وي افزود: رسانه ملي براي تشويق و ترغيب مردم به خريد كالاهاي با كيفيت ايراني بايد كالاهاي با كيفيت ايراني را رايگان تبليغ كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان تشكيل كارگروهي براي بررسي راه هاي تحقق تدبير رهبر معظم انقلاب مبني بر حمايت از كالاي ايراني را ضروري خواند و ابراز داشت: يكي از راه هاي تحقق تدبير رهبر معظم انقلاب در شرح وظايف سازمان تعزيزات است تا توليد كنندگان كالاي با كيفيت را تشويق و به مردم معرفي كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه شهرستان كاشان يكي از قطب هاي صنعتي كشور با بيش يكهزار و 500 صنعت فعال است، عنوان كرد: كيفيت كالاهايي كه از سوی توليدكنندگان داخلي با هزينه كمتر، سود كمتر و كيفيت بالا توليد مي شود را تعزيزات حكومتي شناسايي، تشويق و به مردم معرفي كند.

به گفته وي، توليدكنندگان كالاهاي بي كيفيت داخلي نيز بايد از سوي نهادها و سازمانهاي نظارتي شناسايي شوند و آنها را نيز به معرفي كنند تا مردم براي خريد كالاي با كيفيت ايراني حق انتخاب داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان يكي از سياست هاي رايج در نظام توحيدي را تشويق و تنبيه خواند و افزود: سياست حبس و زندان زدايي كه چند سالي است مطرح شده است سياست درستي است چرا كه سياست حبس تنها در دو مورد قتل و بدهكاري كه توان پرداخت ديون خود را دارد اما از پرداخت آن خودداري مي كند بايد اجرا شود و اين دو مورد استثنايي است كه اسلام اجازه حبس داده است.

آيت الله نمازي تأكيد كرد: عملكرد دستگاه هاي نظارتي به گونه اي باشد تا صنوفي كه در كار خود از سلامت كاري برخوردار هستند تشويق شوند و امتيازهايي را دريافت كنند و صنوف متخلف نيز تنبيه و مجازات شوند چرا كه اين سياست اميرمومنان(ع) است.

سعيد بلاني زاده رييس اداره تعزيزات حكومتي كاشان نيز ابتداي اين ديدار با اشاره به اجراي طرح ويژه نوروزي از 15 اسفند سال گذشته تا 15 فروردين ماه سال جاري، گفت: طي اين مدت 27 مورد بازرسي مشترك با دستگاههاي نظارتي اداره صنعت، معدن و تجارت، اصناف، بهداشت، ميراث فرهنگي و حمل و نقل پايانه ها انجام شد.

وي افزود: در اين مدت 110 واحد صنفي نظارت و بازرسي شد و در اين رابطه 288 فقره پرونده در شعب تعزيرات حكومتي كاشان به ثبت رسيد.

بلاني زاده يادآور شد: از 288 فقره پرونده به ثبت رسيده 130 فقره پرونده در ارتباط با عدم درج قيمت و 84 مورد پرونده ها در ارتباط با گران فروشي است و مابقي پرونده ها به  ساير تخلفات بهداشتي و صنفي تعلق داشت.

به گفته وي، عمده تخلفات انجام شده مربوط به صنف رستوران، اغذيه فروشي، قنادي و اماكن و واحدهاي صنفي است كه بيشترين مراجعه كننده را در تعطيلات نوروزي دارند كه برخي از اين تخلفات غيرعمدي و سهوي بوده است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات