۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۶۰۲۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اعتکاف سرمایه معنوی سالیانه معتکفان است

حجت‌الاسلام خادمی گفت: اگر مراسم معنوی اعتکاف به‌درستی اجرا شود می‌تواند به‌عنوان سرمایه یک سال فرد معتکف باشد به‌ویژه برای جوانان که آنها را یک سال بیمه می‌کند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با متولیان اعتکاف استان که به‌منظور ارزیابی این مراسم معنوی برگزار شد، ماحصل اعتکاف را تقویت تقوا و باورهای دینی دانست.

وی افزود: برگزاری این‌گونه مراسم در سطح جامعه سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران شده و بر همین اساس امسال هم مانند سال‌های گذشته مراسم معنوی اعتکاف در سطح کشور با حضور بسیار گسترده جوانان برگزار شد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اعتکاف یکی از مهم‌ترین ابزارها و شیوه‌هایی است که می‌توان در مقابله با جنگ نرم از آن استفاده کرد؛ چراکه در این مراسم معنوی انسان معتکف در مسجد با برنامه‌های ویژه اعتکاف همچون اقامه نماز جماعت، روزه، دعا، نیایش و استغفار خود را به خداوند متعال نزدیک‌تر می‌کند.

وی گفت: معتکف در این ایام فرصت دارد به خودسازی و تمرین اخلاق فردی و اجتماعی بپردازد تا وقتی به منزل خود بازمی‌گردد دارای اخلاق پسندیده بوده و بتواند در اطرافیان خود تأثیرگذار باشد تا آنها نیز به این مراسم معنوی اعتکاف علاقه‌مند شوند.

حجت‌الاسلام خادمی تهذیب نفس را یکی از دستاوردهای اعتکاف دانست و اضافه کرد: اعتکاف برای جذب مردم به مبانی اخلاقی و دینی و جلوگیری از انحرافات است.

وی قطع سه‌روزه ارتباط با دنیای بیرون و دوری از تعلقات دنیوی و ذکر خدا گفتن در خانه خدا را از ویژگی‌های این مراسم معنوی اعلام کرد و یادآور شد: اگر مراسم معنوی اعتکاف به‌درستی اجرا شود می‌تواند به‌عنوان سرمایه یک سال فرد معتکف باشد به‌ویژه برای جوانان که آنها را یک سال بیمه می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت به معتکفان توفیق الهی است، خاطرنشان کرد: معتکفان مشغول به راز و نیاز با پروردگار متعال از علایق دنیوی دست برداشته و معتکف می‌شوند؛ ازاین‌رو خدمت به آنها ارزش مضاعف دارد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات