۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۶۰۱۹۰
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خبرداد؛

برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور

رییس سازمان اوقاف از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی خبر داد و زمان برگزاری آن را از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت اعلام کرد.
دیدار رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار مراجع تقلید از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی خبر داد و زمان برگزاری آن را در آستانه مبعث پیامر اسلام(ص) یعنی از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت اعلام کرد.

وی افزود:  در این دوره 83 کشور برای شرکت در مسابقه اعلام آمادگی کرده اند، تا کنون نیز بنا شده بیش از 300 نفر از این کشورها در مسابقات قرآنی شرکت کنند.

رییس سازمان اوقاف اظهار داشت: در کشور نیز این مسابقات در طول سال در سطح شهرستان ها و استان و کشوری برگزار می شود که بیش از 3 میلیون از دانش آموزان و بیش از 400 هزار نفر از بزرگسالان در آن حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: از مجموع این افراد هزار نفر می توانند در مسابقات کشوی حضور پیدا کنند، از مسابقات کشوری نیز 10 نفر نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات بین المللی قرآن شرکت می کنند، برگزاری مسابقات قرآنی از اتفاقات مهم جهان اسلام است که از برکات نظام اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 15 میلیون حافظ قرآن ابراز داشت: خوشبختانه در مدت 6 سال 2 میلیون و 175 هزار نفر ثبت نام کرده و بیش از 1 میلیون و 100 هزار نفر در آزمون حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن کریم در فضای مجازی  عنوان کرد: در طول این مدت 11 هزار مربی نیز تربیت شده است، این طرح در ۲۳ استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۴۶ هزار نفر از این طریق با سازمان اوقاف در ارتباط هستند.

رییس سازمان اوقاف همچنین از برگزاری همایش پژوهش های قرآنی با موضوع استکبار ستیزی در قرآن و سیره اهل بیت(ع) و گفتمان انقلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هزار و 115 مقاله ارسال شده و 985 مقابله داخلی و 130 مقاله خارجی بوده است، این برنامه از 28 تا 30 فروردین در قم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: درباره حفظ قرآن در امامزادگان 10 مرکز شبانه روزی حفظ قرآن را دایر کردیم که افراد در مدت یک سال کل قرآن را حفظ می کنند، از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی احیای قرآن و معارف قرآنی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه طلاب گفت: امسال 44 کشور برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کردند و افزون بر حفظ و قرائت رشته تفسیر و خطابه های قرآنی در این مسابقه اضافه شده است.

وی افزود: از سال 89 برنامه کردیم در امامزادگان برنامه های فرهنگی و تبلیغی داشته باشیم، امسال در ایام نوروز بیش از 2 هزار و 700 بقعه متبرکه برنامه های فرهنگی و دینی داشتیم و بیش از 3 هزار و 500 روحانی نیز به امامزادگان و مراکز تفریحی اعزام شده اند به عنوان مثال 14 روحانی در تخت جمشید حضور داشتند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات